Laboratuvar destekli fizik öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve 1962-1985 yılları arasında Türkiye`de uygulanan modern matematik ve fen programları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
LABORATUVAR DESTEKLİ FİZİK ÖĞRETİMİNİN OGRENCI BAŞARISINA ETKİSİ ve 1962-1985 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE'DE UYGULANAN MODERN MATEMATİK ve FEN PROGRAMLARI (Yüksek Lisans Tezi) Şimal ALGAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 1999 ÖZET Bu araştırmada; normal liselerde laboratuvar destekli Fizik öğretimi öğrencilerin akademik başarılarını etkilemekte midir? Sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada dokuzuncu sınıflardan üç grup oluşturulmuş bunlar; gösteri deneyi izleyen grup, grup deney yapan grup ve düz anlatım grubu şeklindedir. Bu gruplara özkütle, ısı ve sıcaklık konularından seçilen deneyler uygulanmıştır.Gruplardaki öğrenci basanları test yöntemiyle ölçülmüştür. Araştırmada alınan verilerin istatistik analizlerinden şu bulgular elde edilmiştir. 1. Eğitim gruplarının son-test aritmetik ortalaması ön-test aritmetik ortalamasına göre yüksek olmuştur. 2. Grup deneyi yapan grup ye gösteri deneyi izleyen grup öğrencileri, düz anlatım grubu öğrencilerinden daha başarılıdır. 3. Grup deneyi yapan grup öğrencileri ile gösteri deneyi izleyen öğrencilerin akademik başarılan arasmda fark bulunamamıştır. 4. Cinsiyetlere göre öğrencilerin akademik başarıları arasmda anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 224.06.01 Labaratuvar, Deney 117 Prof. Dr. Hüseyin SOYLU m THE EFFECT OF PHYSICS LESSONS SUPPORTED BY LAB EXPERIMENTS TO STUDENT'S SUCCESS AND MODERN MATHEMATICS AND SCIENCE PROGRAMMES CONDUCTED IN TURKEY BETWEEN 1962-1985 (M. Sc. Thesis) Şimal ALGAN GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY 1999 ABSTRACT In this research, we have looked for an answer to the question of whether the science education supported with the help of laboratory is influential to the academical success of the students or not in public high schools. We formed three groups in 9th classes. They are the one contemplating the experiment display, one having the group experiment and the one of classical group. We distributed the subjects of specific gravity, heat and temperature.IV We evaluated the success of the students with the process of test. As a result of the statistical analysis of the data that we learned during the research, we had these consequences. 1. The arithmetic average of the last test happened to be better than the arithmetic average of the premier test as to educational groups. 2. The group having the group experiment and the one contemplating the experiment display became more successful than the group members of the classical group. 3. No difference could be found between the students having group experiment and the ones having experiment display due to the academical success. 4. We could not find an outstanding difference about the academical success of the students in terms of sexes. Science code Key Words Page number Adviser 224.06.01 Laboratory, Experiment 117 Prof. Dr. Hüseyin SOYLU
Collections