Ortaöğretimde fizik dersi müfredat programlarının değerlendirilmesi ve alternatif bir fizik programı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ORTAÖĞRETİMDE FİZİK DERSİ MÜFREDAT PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE ALTERNATİF BİR FİZİK PROGRAMI (Yüksek Lisans Tezi) Sibel KOCA GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Haziran 1999 ÖZET Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında görev alan fizik öğretmenlerinin fizik dersi müfredat programı hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada yurt içi ve dışında yayınlanmış konuyla ilgili kaynak ve araştırmalar incelenerek veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ili merkezinde bulunan ve fizik dersi müfredat programını uygulayan liselerin tümü oluşturmaktadır. Ankara ili merkezinde bulunan liseler içerisinden toplam 14 okulda görev yapan ve lise sınıflarında fizik dersine giren 50 öğretmen araştırmanın örneklemi olarak tespit edilmiştir. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak öğretmenlere uygulanmak üzere anket formu oluşturulmuştur. Anket formu, birinci bölümde 10, ikinci bölümde 11. üçüncü bölümde 6, dördüncü bölümde 5, beşinci bölümde 10. altıncı bölümde6, yedinci bölümde 1 14, sekizinci bölümde 5, dokuzuncu bölümde 7 olmak üzere toplam 174 sorudan oluşmuştur. Anket formunun uygulanması sonucunda elde edilen bilgiler yüzde ve ortalama olarak verilmiştir. Araştırma sonucu, öğretmenlerin, fizik dersi müfredat programları hakkında pek olumlu düşünmediklerini göstermektedir. Son olarak elde edilen sonuçlar ışığında fizik dersi müfredat programı ile ilgili önerilerde bulunulmuş ve alternatif bir fizik programı sunulmuştur. Bilim Kodu : 404.03.01 Anahtar Kelimeler : Program Geliştirme, Fizik Dersi Müfredat Programı, Alternatif Bir Fizik Programı Sayfa Adedi : 134 Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Selma ŞİMŞEK Ill ASSESSMENT OF THE PHYSICS CURRICULUM IN HIGHSCHOOL AND AN ALTERNATIVE PHYSICS PROGRAMME (M.Sc. Thesis) Sibel KOCA GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY June 1999 ABSTRACT The aim of the research is to make an assessment of the opinions of the physics teachers who work in the highschools, concerning the curriculum programmes of physics lesson. In this research a data collection system has been improved by the examination of the resources and researches which have been carried on both in our country and abroad. The universe of the research is all the highschools in Ankara which apply physics lesson programmes. From the highschools of Ankara city center.50 physics teachers working in the 14 highschools of Ankara were selected to be specimen of the research. A questionaire form was prepared as a data collection method in order to apply to the teachers. The form consists of 174 questions. In the first section there are 10 questions, in the second there are 11. in the third there are 6. inIV the fourth there are 5. in the fifth there are 10, in the sixth there are 6. in the seventh there are 114. in the eighth there are 5 and in the ninth section there are 7 questions. Datas which have been collected from the application of this questionaire form are given in per-cent and average. As a result, this research shows that teachers are not satisfied with the physics lesson curriculum. In the last section some suggestions about concerning the physics lesson curriculum which were determined in the light of the results are introduced and an alternative physics lesson curriculum is presented. Science code : 404.03.01 Key words : Developing Curriculum, Physics Lesson Curriculum. An Alternative Physics Curriculum Page Number : 134 Adviser : Doç. Dr. Selma ŞİMŞEK
Collections