Okullarda ve dershanelerdeki kimya öğretiminin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OKULLARDA VE DERSHANELERDEKİ KİMYA ÖĞRETİMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (Yüksek Lisans Tezi) M. Cemil ÜREN GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 1999 ÖZET Bu çalışmada, okullar ve dershanelerdeki kimya öğretimi, öğretimin başarısı, öğretimde kullanılan ders işleme metotları, söz konusu metotlardan etkin olanının öğretimde ne ölçüde kullanıldığı ve kullanılmadıysa nedenleri araştırılmıştır. Araştırma için daha çok Ankara'daki okul ve dershanelerde, öğretmen ve öğrencilere mümkün olduğu kadar ortak sorular sorularak verilen cevaplar değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucu kimya öğretiminin okullar ve dershanelerin farklılık gösterdikleri görülmüşse de genel olarak başarılı olduğu söylenemez. İstenen 8başannın elde edilememesinin sebebi aktif ders işleme metodunun ve öğretim araçlarının gerek öğretmenlerin iyi yetiştirilememesi, gerekse de fiziki imkanların uygun olmaması sonucu etkili bir şekilde kullanılamamasıdır. Öğretimin başarıyla sonuçlandırılması için çalıştığı kurum ne olursa olsun öğretmenlerin hem meslek öncesi iyi yetiştirilmeleri, hem de devamlı bir şekilde hizmet içi eğitimine tabi tutulması gerekmektedir. Ayrıca okul ve dershanelerde fiziki imkanların da iyileştirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır. Bilim kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi Kimya öğretimi, öğretmen, öğrenci 70 Yrd. Doç. Dr. Mehmet Gözen
Collections