Tek silindirli direk püskürtmeli bir dizel motorunda püskürtme avansı ve püskürtme basıncının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkisinin deneysel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TEK SİLİNDİRLİ DİREKT PÜSKÜRTMELİ BİR DİZEL MOTORUNDA PÜSKÜRTME AVANSI VE PÜSKÜRTME BASINCININ MOTOR PERFORMANSINA VE EGZOZ EMİSYONLARINA ETKİSİNİN DENEYSEL ANALİZİ (Yüksek Lisans Tezi) Tolga TOPGÜL GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 2000 ÖZET Yapılan bu çalışmada; tek silindirli direkt püskürtmeli bir dizel motorunda statik enjeksiyon avansı ile enjeksiyon basıncının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Çeşitli statik enjeksiyon avansı ve enjeksiyon basıncı değerlerinde yapılan deneylerde, belirli bir noktada motor momentinin en yüksek değerini aldığı, fren özgül yakıt tüketiminin azaldığı ve emisyonların kabul edilebilir bir seviyede gerçekleştiği görülmüştür. Ayrıca, statik enjeksiyon avansı ve enjeksiyon basıncına bağlı olarak silindir içerisine sürülen toplam ısı enerjisinin, efektif olarak alınan enerji ve kayıp enerjilere dönüşen miktarları deneysel olarak incelenmiştir. Bilim Kodu :15 Anahtar Kelimeler :S*<atik enjeksiyon avansı, enjeksiyon basıncı, dizel motor, ısı balansı Sayfa Adedi :94 Tez Yöneticisi :Doç. Dr. M. Sahir SALMAN THE EXPERIMENTAL ANALYS OF THE EFFECTS OF INJECTION ADVANCE AND INJECTION PRESSURE ON ENGINE PERFORMANCE AND EXHAUST EMISSIONS ON A SINGLE CYLINDER DIRECT INJECTION DIESEL ENGINE (M. Sc. Thesis) Tolga TOPGÜL GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY August 2000 ABSTRACT In this study, the effects of static injection advance and injection pressure on engine performance and exhaust emissions have been investigated experimentaly on a single cylinder, direct injection diesel engine. It was observed that engine torque peaked, brake specific fuel consumption reduced and exhaust emissions were accepted level in a determined value of static injection advance and injection pressure. Also, engine heat balance has been done depending on static injection advance and injection pressure. Science Code :15 Key Words :Static injection advance, injection pressure, diesel engine, j heat balance Page Number :94 Adviser : Assoc. Prof. Dr. M. Sahir SALMAN
Collections