Buji ile ateşlemeli motorlarda değişken supap zamanlamasının motor performansına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BUJİ ÎLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP AÇIKLIĞININ VE DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Ali AKBAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ HAZİRAN 2000 ÖZET Bu çalışmada, değişken supap zamanlaması sistemlerine alternatif bir sistem prototipi hazırlanmış, emme supabı açılma miktarı ve zamanlaması değiştirilerek motor performansına olan faydalan incelenmiştir. Deney motorunun orijinal supap zamanlamasına göre 10° KM/, aralıklarla üç avans ve üç rötar olmak üzere değişken emme supabı zamanlaması deneyleri yapılmıştır. Aynı zamanda motorun orijinal emme supabı kalkma miktarı da 0,5 mm aralıklarla azaltılarak sekiz değişken emme supabı kalkma miktarı deneyleri yapılmış ve motorun volümetrik verimi, torku, gücü, özgül yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarına olan etkileri incelenmiştir. Sonuç olarak emme supabı kalkma miktarı azaltıldıkça orijinal supap kalkma değerine göre düşük devirlerde daha iyi performans değerleri vermiştir. Emme supabı zamanlaması avansa ahndığmda düşük devirlerde rötara alındığında ise yüksek devirlerde orijinal zamanlama değerinden daha iyi performans değerleri vermiştir. Bilim Kodu : 15Anahtar Kelimeler : Emme supabı ile yük kontrolü, motor performansı Sayfa Adedi : 123 Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Mustafa Sahir Salman tCYÛKSElCttftEFfetiamUi MKfiMANTASYO* I Ill THE EFFECTS OF VARIABLE VALVE LIFT AND TIMING ON SPARK IGNITION ENGINE PERFORMANCE (M.Sc. Thesis) Ali AKBAŞ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY July 1999 ABSTRACT In this study, an alternative prototype has been designed and constructed for variable valve timing systems. The effects of intake valve lift and timing on engine performance have been investigated. Intake valve timings were changed between 10°-20°-30° CA advance and 10o-20°-30° CA retard according to the original valve timing of the engine. Intake valve lift was also changed from 6,5 mm to 2,5 mm with the intervals 0,5 mm. For each intake valve timing and lift value engine volumetric efficiency, engine torque, power, break specific fuel consumption (bsfc) and exhaust emissions have been measured. The results showed that the intake valve lift was decreased related to original intake valve lift, performance was improved for low engine speeds. The performance values was improved when the intake valve timing advanced at low engine speeds and it was improved when the intake valve timing retarded at high speeds related to original valve timingsIV Science Code Key Words Page Number Adviser 15 Load Control with Intake Valve, Engine Performance 123 Doç. Dr. Mustafa Sahir SALMAN IX. ^KSffiÖ?lCTÎM KÜ1BJLI3
Collections