Temel eğitim 8. sınıf öğrencilerinde madde ve maddenin tanecikli-boşluklu-hareketli yapısıyla ilgili yanlış kavramaların tespiti ve giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, temel eğitim 8. Sınıf öğrencilerinin madde ve maddenin tanecikli- boşluklu vee hareketli yapısıyla ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak, diğer yandan yeniden yapılandıncı yönteme dayalı öğretimin bu kavranılan anlamadaki etkisini geleneksel anlatım yöntemiyle karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma, Açıkalın İlköğretim Okulu'ndaki 8. Sınıfların iki şubesinde öğrenim gören 84 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Her iki sınıfa da aynı öğretmen ders verdi. Araştırma 1998 yılının ilk döneminde uygulandı. Fen bilgisi müfredatmdaki konuların öğretimi süresince sınıflardan biri kontrol grubu diğeri deneysel grup olarak belirlendi. Kontrol grubunda geleneksel anlatını metoduyla ders anlatılırken, deneysel grupta yeniden yapılandıncı anlatım metodu ile ders anlatıldı. Tüm konuların anlatımı yaklaşık 12 haftalık bir sürede tamamlandı. Her iki sınıfta bulunan öğrencilerin, madde ve maddenin tanecikli, boşluklu, hareketli yapısıyla ilgili kavramsal başansım ölçmek amacıyla hazırlanan maddeyle ilgili kavramsal test öğrenim öncesi ve sonrasında uygulandı.Öğrencilerin soyut düşünme yeteneklerinin öğrenime etkisi olup olmadığını tespit etmek amacıyla öğretim öncesinde her iki sınıfa da mantıksal düşünme yeteneği testi uygulandı. Bütün öğrencilerle tek tek mülakat yapmak yerine her iki sınıfta son-testlerden en yüksek ve en düşük puanlan alan üçer öğrenci ile mülakat yapıldı. Her mülakat 30- 40 dakika sürdü. Mülakat süresince konuşmalar teybe kaydedildi. Tüm mülakatlar kelime kelime analiz edildi. Mülakat analizleri ile öğrencilerin kavramsal bügilerinin derinine inildi ve öğretim sonrasında devam eden yanlış kavramalar tespit edildi. Verilerin ışığında, yeniden yapılandırıcı anlatım yönteminin geleneksel anlatım yöntemine göre öğretim ve yanlış kavramaların giderilmesi açısından çok daha başarılı olduğu sonucuna varıldı The purpose of this study was to identify 8 grade students' misconceptions related to matter, its particulate, empty space and kinetic structure. Also, it investigated the effectiveness of constructivist oriented instruction over traditionally designed instruction on understanding of the concepts with respect to matter, its particulate, space and kinetic structure. The subjects of this study consisted of 84 8th grade students from two general science classes of the same teacher in Açıkalın Elementary School. The study was conducted in fall semester in 1998. During teaching the topic of these concepts in a general science curriculum, the one class(control group) used traditionally designed instruction and another class(experimental group) utilised the constructivist approach, over a period of 12 weeks. Pre-test and post-test measures were taken on the one dependent variable; concept achievement related to matter, its particulate, empty and kinetic structure measured with matter concepts test.Logical thinking ability test was used at the beginning of treatment to determine students' thinking ability and to control its effect on dependent variable. Rather than interviewing all students in each of the two classes, it might save resources if we select the top and bottom three students in the two classes based on post-test scores. Each interview took about 30- 40 minutes. During these interviews, which were recorded on tape. All the interviews were transcribed word for word and subsequently analysed. The analysis was entirely driven by the main aim of the study: to reveal what qualitatively different conceptions of matter were expressed by the students. In addition, the constractivist oriented instruction is much more successful not only in education but also in removing the misconceptions of matter than the traditionally designed instruction.
Collections