Laboratuvar yöntemi ile kimya öğretiminin başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
LABORATUVAR YÖNTEMİ İLE KİMYA ÖĞRETİMİNİN BAŞARIYA ETKİSİ ( Yüksek Lisans Tezi) Süleyman GÜNAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Aralık 2001 ÖZET Bu araştırmamız beş aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada 512 öğrenciye 36 soruluk anket uygulanmıştır. Bu anket sorularında öğrencilere; okullarında kimya laboratuvan derslerinin yapılıp yapılmadığı, kimya laboratuvan derslerini gerekli görüp görmedikleri sorulmuştur. Ayrıca öğrencilerin kimya laboratuvan derslerini sevip sevmedikleri ve sebepleri, kimya dersini sevip sevmedikleri ve sebepleri öğrenilmeye çalışılmıştır. İkinci aşamada laböratuvar dersi hakkındaki görüşlerini almak için 34 öğretmene 22 soruluk anket uygulanmıştır. Anket soruları ile öğret menlerin; kimya laboratuvan dersini gerekli görüp görmedikleri, kimya laboratuvan dersini uygulayıp uygulamadıkları ve aynca Öğrenciyle olan iletişimleri ve laboratuvar dersi ile ilgili karşılaştıkları problemleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Üçüncü aşamada `bir mol gazın kapladığı hacim` ve `asit-baz titrasyonu` konuları geleneksel anlatım yöntemi ile Amasya Anadolu Öğretmen Lisesi, lise-2 sayısal sınıfta okuyan 15 öğrenciye anlatılmıştır.II Dördüncü aşamada ise `bir mol gazın kapladığı hacim` ve `asit- baz titrasyonu` konuları gösteri deneyi yöntemi ile Amasya Anadolu Öğretmen Lisesi, lise -2 sayısal sınıfta okuyan 15 öğrenciye anlatılmıştır. Beşinci aşamada ise `bir mol gazın kapladığı hacim` ve `asit - baz titrasyonu` konuları grup deneyi yöntemi ile Amasya Anadolu Öğretmen Lisesi, lise -2 sayısal sınıfta okuyan 15 öğrenciye anlatılmıştır. Anlatım sonunda `bir mol gazın kapladığı hacim` ve `asit - baz titrasyonu` konularından 10 ar sorudan oluşan başarı ölçme testi uygulanmıştır. Sonuç olarak: Anket sonuçlarına göre lise öğrencileri ve kimya öğretmenleri laboratuvar destekli kimya öğretiminin gereğine inanmakta, ancak uygulamada zorluklar olduğunu belirtmektedirler. Başarı ölçme testine göre bir kimya konusu, geleneksel anlatım yöntemine göre gösteri deneyi yöntemiyle, gösteri deneyi yöntemine göre de grup deneyi yöntemiyle daha iyi anlaşılmaktadır. Lise öğrencileri ve kimya öğretmenlerinin laboratuvar destekli kimya öğretiminin gereğine inanıp inanmamaları ile cinsiyetleri arasında bir ilişkinin olduğu istatistiksel olarak ortaya çıkmıştır. Bilim Kodu : 88 Anahtar Kelimeler: Grup deneyi yöntemi, Gösteri deneyi yöntemi, Geleneksel anlatım yöntemi. Sayfa Adedi: 178 Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Habibe TEZCAN Ill THE EFFECT OF THE CHEMISTRY TEACHING WITH THE LABORATORY METHOD ON SUCCES. (M.Sc. Thesis) Süleyman GÜNAY GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SICIENCE AND TECHNOLOGY December 2001 ABSTRACT This succesfulresearchhas consisted of five stage. İn the first stage; A guestionary whichincluded thirty-six questions has been applied two five hundred and twelve students. It has been asked the students whether or not the chemistry laboratory lessons are given to them, and whether they consider necassarythe chemistry lab. lessons in this questionary questions. Expect this it has been tried to learned if they like the chemistry lessons and the reasons. In the second stage; A questionary which included twenty-four questions has been applied to thirty-four teachers to get their view. With the questions of the questionary, it has been tried to be learnedif they consider necassary the chemistry lessons, if they apply the chemistry laboratory lessons, and also, theirtransmission with the students and the problems that they faced about the lab. Subjects have been tried to be learned. In the third stage; the subjects of `the volume that a mole-gas covered` ve `acid-base titration` have been taught to fifteen students who are nowIV studying in class of science of Anadolian Teacher High School whith the treditional teaching method. In the fourth stage; the subjects of `the volume that a mole-gas covered` ve `acid-base titration` have been taught to fifteen students who are now studying in class of science of Anadolian Teacher High School whith the display experiment method. In the fifth stage; the subjects of `the volume that a mole-gas covered` ve `acid-base titration` have been taught to fifteen students who are now studying in class of science of Anadolian Teacher High School whith the group teaching method. At the and of teaching, a test that has consisted of ten questions from each subject,fromthe subjects of the volume that a mole-gas covered and acid- base titration each. As a result: According to the resultsop the questionnaise, the chemistry teachers and the high school students belive the necessity of chemistry teaching with the laboratory support, but they point out that there are some difficulties in practice. According to the knowladge measuring test, a chemistry subject has been understand wel with the show experiment more than treditional teaching method, and it has been understand with the group experiment more than show experiment method.A relahonship between the sex of the high school students and chemistry techers and if they believe necessity of the chemistry teaching with laboratory support or not has come out as staticial. Science code: 88 Key Words: Group experiment method, show experiment method, treditional teaching method. Page Number : 178 Adviser : Yrd. Doç. Dr. Habibe TEZCAN
Collections