Türkiye`deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKİYE'DEKİ MÜZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLARDA PİYANO EĞİTİMİ (Doktora Tezi) Özer KUTLUK GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Kasım 2001 ÖZET Bu çalışma, Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda verilen piyano eğitiminin genel durumunu araştırmayı ve bu yolla piyano eğitiminin gelişmesine yeni görüşler ve öneriler katmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğiliminin mevcut durumu, öğretim elemanları ve öğrencilerin piyano eğitimi bakımından kişisel özellikleri, mevcut piyano eğitimine yönelik görüşler, piyano eğitiminde program geliştirme çalışmalarına yönelik görüşler, piyano dersi sınavlarına yönelik görüşler, piyano eğitiminde kullanılan metot-kitap ve eserlere ilişkin görüşler, piyano eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ve sorunlara yönelik görüşler belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplamak için beş ölçekli Likert tipi anket uygulanmış ve ilgili kaynaklar taranmıştır. Verilerin işlenmesinde temel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Varılan sonuçlara göre, piyano eğitiminin daha etkili yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.Bilim kodu Anahtar Sözcükler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi Piyano Eğitimi 180 Doç. Gül Çimen Ill THE PIANO EDUCATION IN THE INSTITUTES TRAINING MUSIC TEACHERS IN TURKEY (Ph. D. Thesis) Özer KUTLUK GAZI UNIVERSITY THE INSTITUTE OF SCIENCES November 2001 ABSTRACT The aim of this study is to search the general situation of the piano education in the institutes training music teachers in Turkey, and by way of this search, to contribute ideas and suggestions to the development of the piano education. In this study, the present situation of the piano education in the institutes which train music teachers, the personal features of teaching staff and the students on the piano education, the ideas of the present piano education, the ideas of the studies for developing programme in the piano education, the ideas of the examinations of the piano lessons, the ideas of the method books and works used in the piano education, the ideas of the difficulties and problems encountered in the piano education have been searched. To collect the data, a questionnaire of five measured-Likert type has been applied and the resources concerned have been scanned. The basic statistics technics have been used to work up the data.IV According to the results attained, suggestions have been made for making piano education more efficient. Science Code Key Words Page Number Adviser Piano Education 180 Associate Prof. Gül Çimen
Collections