Teknoloji eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TEKNOLOJİ EĞİTİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ( Yüksek Lisans Tezi ) TANER MUTLU GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak- 2001 ÖZET Teknoloji eğitiminin amacı, kişinin yaşam içindeki intibakını, problem çözücülüğünü geliştirerek teknoloji kültürünü özümsemiş faydalı, başarılı ve mutlu bireyler olabilmenin yollarını kazandırmaktır. Teknoloji eğitimi dersini bütünleyen çeşitli koşullar vardır. Bunlar atölye, donanım, araç-gereç, laboratuar, öğrenci ve öğretmendir. Bu koşullardan birinin yerine getirilememesi durumunda bu dersten istenen verimin alınmayacağı düşünülmektedir. Eğitimde bazı davranışlar, bilgisi, becerisi ve yönetimi bilinçli ve nitelikli olan öğretmenler tarafından verildiği takdirde gerçekleşir. Teknoloji öğretmeni, birçok problemi bilgisini, becerisini ve tekniklerini yerinde kullanarak çözüme ulaştırmalıdır. Öğretmen davranışları, sözleri ve alışkanlıkları öğrencinin yetişmesinde örnek olur. Teknoloji uygulamalarına ilişkin öğretmenlerin görüşleri alınarak, belirli boyutlarda değerlendirilmiştir. Araştırmada anket formla elde edilen sayısal veriler bulgular kesiminde ele alınarak yorumlanmıştır. Ayrıca ilgili ve sonuçlara ve önerilere de yer verilmiştir. Bilim kodu: 510.10.20 Anahtar Kelimeler Endüstriyel Sanatlar, Teknoloji Eğitimi, İlköğretim Sayfa adedi: 99 Tez Yöneticisi : Yrd.Doç.Dr.Ahmet ŞENEL TEACHER'S OPINIONS IN OF TECNOLOGY EDUCATION ( M.Sc. Thesis) Taner Mutlu UNIVERSITY OF GAZI INTSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY January 2001 ABSTRACT The aim of technology education is to improve the solution of problem and adaptation of the person in life, and to get obtain the ways of becoming useful, successful and happiness. There are various circumstances which completed the lesson of technology education. These are equipment, tools, materials, laboratories, students and teachers. If one of these circumstances can not be realized, the required output will not be able to get obtain. Some behaviours come true in case of they are given by teachers, their knowledge, ability and management is conscious and qualified. Technology teacher has to solute many problems by using in place his or her knowledge, ability and technics. With these examples, the teacher's behaviours, words, and habits becomes an example for the student's education. In this study, the opinions of the teachers about application of technology education are had, and are appreciated in specific dimensions. In the form are interpretated m the findings part. In additon, concerning results and suggestions are also accepted. Science code: 510.10.20 Key words, Industrial arts, and Technology education: Primary education Page number : 99 Thesis manager: Assistant Prof. Dr. Ahmet ŞENEL
Collections