Demiryolu yük taşımacılığında en düşük işletim maliyetleri ile en yüksek hizmet seviyesi elde etme amacına yönelik bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DEMİRYOLU YÜK TAŞIMACILIĞINDA EN DÜŞÜK İŞLETİM MALİYETLERİ İLE EN YÜKSEK HİZMET SEVİYESİ ELDE ETME AMACINA YÖNELİK BİR YAKLAŞIM (Yüksek Lisans Tezi) R. Onur BAŞKANER GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Mart 2001 ÖZET Çalışmada demiryolu ağlan üzerindeki yük taşımaları ile ilgilenilmiştir. Talepleri, minimal maliyetler ve maksimum hizmet seviyesi ile karşılayacak bir işletim yöntemi geliştirilmeye çalışılmıştır. Problem, karışık tamsayı programlama problemi olarak tanımlanmış ve çözüm için matematiksel modeli geliştirilmiştir. Oluşturulan karışık tamsayı programlama modeli, LINDO paket programı kullanılarak çözülmüştür. Bu sonuçlar ile deneme-yanılma çözümleri birlikte karşılaştırılmıştır. Geliştirilen model farklı durumlar için test edilerek ve değerlendirilerek, genel bir demiryolu ağında değişen talepler ve ağ özelliklerine de cevap verebileceği gösterilmiştir. Ayrıca işletim yönünden değerlendirilerek, çeşitli önlem ve politikalar geliştirilebilecek bir araç özelliği sunmakta olduğu ortaya konulmuştur. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 624.04.00 Demiryolu, yük taşımacılığı, ağlarda optimizasyon 88 Y. Doç. Dr. Hikmet BAYIRTEPE 11 AN APPROACH TO OBTAIN HIGHEST LEVEL OF SERVICE WITH MINIMAL OPERATIONAL COST ON RAILWAY FREIGHT TRANSPORTATION (M.Sc. Thesis) R. Onur BAŞKANER GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY March 2001 ABSTRACT Freight transportation on railway networks is considered in the study. An operational method for supplying the demands with minimal costs and maximum level of service is developed. The problem is defined as a mixed integer programming problem and mathematical model for the solution is formed. The developed mixed integer programming model is solved using LINDO. Results are compared with solutions that are made by using trial and error method. The developed model is tested and evaluated for different conditions. This shows that the model is capable of solving the network problems of changing demand and network features. In addition it is shown that the model can be used to develop operational strategies and policies. Science code Key Words Page number Adviser 624.04.00 Railway, freight transportation, network optimisation 88 Y. Doç. Dr. Hikmet BAYIRTEPE
Collections