İlköğretim okullarının 2. kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların caz müziği armonisi ve ritmik yapıları kullanılarak piyano için eşliklenmesinde izlenilecek yöntem ve teknikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İLKÖĞRETİM OKULLARININ 2. KADEMESİNDE MÜZİK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ŞARKILARIN CAZ MÜZİĞİ ARMONİSİ KULLANILARAK PİYANO İÇİN EŞLİKLENMESİNDE İZLENİLECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER LİSANS YÜKSEK TEZİ (MÜZİK EĞİTİMİ) Çetin Bilge AKINCI GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Aralık 2001 ANKARA ÖZET Bu araştırma ilköğretim okullarının 2. kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların caz müziği armonisi kullanılarak piyano için eşliklenmesinde izlenilecek yöntem ve teknikleri orta koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada durum tespitine yönelik bir model esas alınmış, veriler kaynak tarama yoluyla toplanarak işlenmiş, çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada önce caz müziği armonisi ve onun etkilediği müzik türleri ile Eğitim müziği dağarcığında en çok kullanılan makam olan hüseyni makamının analizi yapılmış ve kaynak tarama yolu ile piyano eşliği yapılacak okul şarkıları belirlenmiştir.11 Kaynak tarama yolu ile elde edilen analiz yöntemleri sonucunda piyano eşliği yapılacak şarkıların önce armonik fonksiyonları belirlenmiş, belirlenen armonik fonksiyonlar şifrelere ve notalara dönüştürülmüştür. Daha sonra ise bağlanış kurallarına göre 3 ve 4 sesli olarak bağlanmış son olarak da parçanın karakterine uygun bir stilde piyano eşliklemesi yapılmıştır. Müzik Öğretmeni yetiştiren kurumlarda caz müziği eğitimine de yer verilmesi üzerinde durulmuş ve gerekli önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca, müzik öğretmenlerinin müzik dersindeki eşlikli şarkı ihtiyacı göz önünde bulundurularak, özgün piyano eşliği oluşturulmuş okul şarkısı örnekleri Ek1. de, sunulmuştur. Bilim Kodu :224. 18. 01 Anahtar Kelimeler :Okul şarkıları, Caz müziği Sayfa Adedi Tez Yöneticisi :Doç. Ali Sevgi Ill THE METHODS AND THE TECHNICS FOR THE SONGS USED IN MUSIC EDUCATION IN SECONDARY SCHOOLS USING THE JAZZ MUSIC HARMONY WITH THE ACCOMPANIMENT BY PIANO (M. Sc. Thesis) Çetin Bilge AKINCI GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE December 2001 ABSTRACT This research is purposed to show the methods and the technics for the songs used in music education in secondary schools using the jazz music harmony with the accompaniment by piano. In the research a model is based on for the establihment of the conditions, datas are collected by the source search way and run, analysed, interpreted. In the research first of all; jazz music harmony and musical types affected by jazz music and the hüseyni mode which is a mostly used mode in the educational music repertory, are analysed and with the source search way the school songs accompanied by piano are designated. Firstly; as a result of the analysed methods obtained by the source search way, the harmonic functions of the songs accompanied byIV piano are designated and this designated harmonic functions are converted into chord symbols and musical notes. Secondly; these harmonic functions are connected as 3 or 4 voices according to their connection rules. Finally; the accompaniment by the piano is done with an appropriate style for the song's character. It is dwelled upon giving place to jazz music education and required things are proposed in the instituons traning music teachers. Furthermore; the needs of the music teachers for the accompanied songs in the music lectures are taken into consideration and school song examples whose original accompaniment by piano is formed are presented in appendix 1. Science Code : 500. 10. 19 Key Words :School Songs, Jazz Music. Page Number Advisor :Assc. Prof. Ali Sevgi
Collections