Ortaöğretim öğrencilerinin ışık ve optik ile ilgili zor ve yanlış anladıkları kavramların tespiti üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN IŞIK VE OPTİK İLE İLGİLİ ZOR VE YANLIŞ ANLADIKLARI KAVRAMLARIN TESPİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA ( Yüksek Lisans Tezi ) Mustafa KARA GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak 2002 ÖZET Bu çalışmada; lise 3. sınıf öğrencilerinin ışık ve optik ile ilgili zor ve yanlış anladığı kavramlar incelenmiştir. Bu çalışma, Uşak İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı altı ortaöğretim okulunda 330 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Öğrencilerin ışık ve optik konusu ile ilgili zor ve yanlış anladığı kavramları tespit etmek amacı ile, 32 sorudan oluşan bir başarı testi hazırlanıp, uygulanmıştır. Başarı testinin geçerliliği, Kuder-Richardson'un formüllerinden KR-20 formülü ile hesaplanmış ve geçerliliği 0.83 olarak ölçülmüştür. Başarı testine öğrencilerin verdikleri cevaplar değerlendirilerek, % 50 'nin altında doğru cevap verilen sorularda başarısız oldukları kabul edilmiştir. Öğrencilerin başarısız nedenleri; rehber öğretmen, fizik öğretmenleri ve öğrencilerle görüşülerek değerlendirilmiştir. Araştırmada başarı testi; Anadolu Öğretmen lisesi, Anadolu lisesi ve süper liselerde öğrenim gören öğrencilerin seviyelerinin eşit olduğu kabul edilerek, bu okullarda uygulanmıştır.Verilerin analizinde şu bulgulara ulaşıldı: Öğrenciler, düzlem aynaların kendi ekseni etrafında döndürülmesi, kırılma ve yansımanın birlikte sorulduğu, geometri bilgisi gerektiren sorularda başarısız olmuşlardır. Öğrenciler; çalışmalarını ÖSS sınavına göre yaptıkları için, ışık ve optik ünitesinde, bu sınavda soru sorulmayan konularda başarısız olmuşlardır. ÖSS sınavında başarılı olmak isteyen öğrencilerin büyük çoğunluğu, dershaneleri tercih etmektedirler. Dershanelerdeki eğitim, soru çözme yöntemleri üzerine kurulduğu için, bilgi ve yorum gerektiren sorularda öğrenciler başarısız olmuşlardır. Ayrıca fen bölümünü seçen öğrencilerin bazıları, fizik dersini sevmediği, yapamadığı halde, fen bölümünde daha fazla iş imkanı olduğunu düşünerek seçtikleri için fizik dersinde, dolayısıyla ışık ve optik konularında başarısız olmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Işık ve Optik, ÖSS Sınavı, Fizik Eğitimi, Kavram Sayfa Adedi :90 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Rahmi YAĞBASAN Ill THIS IS A RESEARCH ABOUT FIXING CONCEPTS WHICH IS ABOUT SECONDARY AND HIGH SCHOOL STUDENTS WHO MAKE MISTAKES AND DON'T UNDERSTAND EASILY, ABOUT LIGHT AND OPTICS (M-Sc Thesis) Mustafa KARA GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY January 2002 ABSTRACT In this study, it surveyed lycee 3 student's mistakes and difficulties about light and optics. This research tested on 330 students who are attending to 6 different secondary and hight schools of Uşak National Education Office. A success test which includes 32 questions were prepared and were tested in order to establish difficulties and mistakes about light and optics. The validity of success test had been used according to Kuder- Richardson's formula KR- 20 and the validity of test had been surveyed 0.83. The answers which was given by students was appreciated and It had been accepted unsuccessful that questions which were answered correctly under 50 % by students. The reason of un success ful had been appreciated amongst physics teachers, teachers giving personal guidance (tutor) and students.IV This research success test had been tested on Anatolian Teacher High School, Anatolian High School and Super High School students because all these students are accepted that they are in the same level. Students became un successful on some questions which perfectly plane mirrors that turns around itself axis, refraction and reflection and the knowledge of geometry Students foiled light and optics subjects which weren't asked in University examination (ÖSS) AH the students study according to university exam. The most of the students who want to become successful in university exam prefer classrooms (private courses). The education in cIassrooms(private classrooms) were established to solve the questions method so students had foiled from some questions which based on knowledge and comment On the other hand some students who chose branch of science don't like physics lessons. Although the students aren't successful in branch of science, they choose the branch of science. Because they thing they are going to find good jobs. Because of this reason students become unsuccessful both in physics lessons and light and optics. Key Words : Light and Optics, University exam(ÖSS), Physics education, Concept Page number : 90 Adviser : Prof.Dr. Rahmi YA?BASAN
Collections