ISO 9000 standartları ve bir ilköğretim okulunda uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ISO 9000 STANDARDLARI VE BİR İLKÖĞRETİM OKULUNDA UYGULAMASI (Yüksek Lisans Tezi) Sevtap TANRIVERDİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ŞUBAT 2002 ÖZET Kalite yönetimi, pratik bir yönetim uygulamasıdır. Bu yönetimde üç unsur bulunmaktadır. Birincisi, işe ilişkin olarak mantıksal bir düşünce biçimi geliştirmektir, ikinci unsur kaliteyi geliştirmek için çalışanlarda motivasyon oluşturmaktadır. Yönetimin üçüncü unsuru ise pazarlama yönelimi davranışını vurgulayan bir şirket kültürü yaratmaktır. Kalite yönetimi; bir bütün olarak etkililiğini ve esnekliğini artıran bir yaklaşım ve herkesi gelişme prosesi ile ilgili kılarak insanların hayatlarındaki boşa giden eforlarından kurtulmanın bir yöntemidir. Kalite yönetimi bir kuruluştaki tüm faaliyetlerin sürekli olarak iyileştirilmesi ve organizasyondaki tüm çalışanların kesin aktif katılım ile müşterilerin memnun edilerek kârlılığa ulaşmasıdır. Kalite Yönetimi en düşük maliyetle en kaliteli çıktıyı arama çabasıdır. Kalite Yönetimi çalışanların eğitimi, grup çalışması, katılım, her kademede yetki ve sorumlulukların paylaşımı vardır. Bu çalışmada ISO 9000 standardı tanıtılmaya çalışıldı ve PINAR EĞİTİM AŞ İlköğretim okulunda uygulamaları geliştirilmeye çalışıldı. Bilim Kodu :u Anahtar Kelimler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi Kalite Yönetim Sistemi, ISO 9000, TS EN ISO 9004 Doç. Dr. Atilla MURATHAN, Dr. Ayşe MURATHAN m ISO 9000 QUALITY STANDARDS FOR A PRIMARY EDUCATION (MASTER THESIS) Sevtap TANRIVERDİ GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY FEBRUARY 2002 ABSTRACT Quality Management, is a practical application of management. There are three components in his management. First one is to develop a logical way of thinking concerning the task. Second component is to create motivation in the staff to improve quality. Third component is to develop a firm culture which emphasizes marketing orientation. As a whole, Quality Management is an approach which increases efficiancy and flexibility. Also Quality Management is a method that makes everyone to the concerned with development process. Therefore wasted efforts can be hindered by Quality Management method. Quality Management is making profit by satisfying clients by way of improving continuously all of theactivitiesn>f the organization and active participation of all employees. Quality Management is a reaching effort to maximum quality output with a minimum cost. In Quality Management, there are factors such as education of employees, team work, sharing authority and responsibility at levels. In this study, it has been worked to recognize ISO 9000 Standard and it has been researched at the PINAR E?İTİM AŞ primary education school applicationIV Science Code : Key Words : Quality Management System, ISO 9000, TS EN ISO 9004 Page Number : Adwiser : Doç. Dr. Atilla MURATHAN, Dr. Ayşe MURATHAN
Collections