Kaza kara noktalarının tespiti ve değerlendirilmesine yönelik yeni bir yöntemin oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KAZA KARA NOKTALARININ TESPİTİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK YENİ BİR METODUN OLUŞTURULMASI (Yüksek Lisans Tezi) Alp GEYİK GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Aralık 2001 ÖZET Bu tez çalışması kapsamında, karayolları üzerinde kazaların yoğunlaştığı ve kara nokta olarak adlandırılan yol kesimlerinin belirlenmesine yönelik bir metot olan `Oran - Kalite Kontrol` metodu ile bunun ülkemizde Karayolları Genel Müdürlüğü'nce uygulanan modifıye edilmiş versiyonu karşılaştırılmıştır. Ülkemiz uygulamalarındaki yetersizlikler ve bunların sebepleri açıklanmaya çalışılmıştır. Buna ilave olarak farklı bir bakış açısına sahip yeni bir kara nokta tespit metodu geliştirilmiştir. Bütün bu uygulamalar Karayolları Genel Müdürlüğü'nce yürütülmekte olan `Karayolu İyileştirme ve Trafik Güvenliği Projesi` kapsamındaki pilot proje çerçevesinde yürütülmüştür. 1999 yılına ait, proje bölgesindeki devlet karayollarında meydana gelen 1600'ü aşkın kaza raporları toplanmış ve Transportation Research Laboratory tarafından geliştirilen MAAP programı yardımıyla depolanmıştır. Sonraki aşamalarda analizler de bu program yardımıyla yapılmıştır.11 Kaza kara noktalarının tespitinde, teoride geçerliliği olan metotların ülkemizde pratikte neden uygulanamadığının sebepleri araştırılmış ve çözüm önerileriyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 624.04.00 Kara nokta, Karayolu Trafik Güvenliği 208 Yar.Doç.Dr. Hikmet BAYIRTEPE Ill TO DEVELOP A NEW METHOD ON ACCIDENT BLACKSPOT IDENTIFICATION AND ANALYSIS (M.Sc.Thesis) Alp GEYİK GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY December 2001 ABSTRACT Within the scope of this thesis, the Rate-Quality Control method which is an accident black spot identification method, is compared with its modified version that is used by General Directorate of Highways. Discrapancies and their reasons for the applications in Turkey is tried to be explained. In addition to this, a new accident black spot identification method which has a completely different way of approach is developed. All practical works presented in this thesis has been carried out within Pilot Project which is a subproject of `Highway Improvement and Traffic Safety Project` governed by General Directorate of Highways. More than 1600 accident reports belongs to year 1 999 have been collected and with the help of MAAP software developed by Transportation Research Laboratory those accident data obtained by accident reports has been stored into computer. In the further stages of the work, also analysis have been carried out by using this computer programme.IV the reason why theoritically approved methods « PP been studied and tried to be clearified. Science code Key words Number of pages Adviser : 624.04.00 : Blackspot, Highway Traffic Safety :208 : Yar.Doç.Dr. Hikmet BAYIRTEPE
Collections