Lise 1. sınıf öğrencilerinin çözünürlük konusundaki kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇÖZÜNÜRLÜK KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ VE GİDERİLMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Sinem YILMAZ EL GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 2002 ÖZET Bu çalışmada lise 1. sınıf öğrencilerinin çözünürlük konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları saptandı ve öğrencilerin konuyla ilgili önbilgileri, mantıksal düşünme yetenekleri, bilimsel işlem becerileri kontrol altında tutularak yanlış kavramalarını gidermede geleneksel öğretim yöntemi ile yapılandırıcı (constructivist) öğretim yönteminin etkileri karşılaştırıldı. Araştırma Ankara'nın Çubuk İlçesinde bulunan süper lise konumundaki Çubuk Lisesi 'ndeki lise 1. sınıflar arasından rastgele seçilen iki şubede yapıldı. Sınıfların her ikisinde de 28'er öğrenci olmak üzere toplam 56 öğrenci bulunmaktadır. Çalışma 2001-2002 öğretim yılının birinci döneminde, 6 hafta süreyle uygulandı. Çalışmanın başlangıcında her iki sınıfa da bilimsel işlem becerilerini ölçmek için bilimsel işlem beceri testi, zihinsel gelişim düzeyleri ile fen ve matematik alanındaki yeteneklerini ölçmek için mantıksal düşünme yetenek testi ve konuyla ilgili ön bilgilerini saptamak amacıyla çözünürlük kavram testi, ön test olarak uygulandı. Geleneksel ve yapılandırıcı öğretim yöntemlerinin uygulanması için seçilen sınıflardan biri kontrol grubu diğeri deney grubu olarak alındı. Çözünürlük konusunun öğretimi kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi, deney11 grubunda yapılandırıcı (constructivist) öğretim yöntemi ile yapddı. Çözünürlük kavram testi; çözünürlük konusunun öğretiminden sonra, her iki grubada son test olarak uygulandı. Uygulanan son testin sonuçlarına göre belirlenen; her iki sınıftaki en yüksek, orta ve en düşük puanı alan toplam 12 öğrenci ile mülakat yapddı. Mülakat sorulan öğrencilerin mevcut olan yanlış kavramalarına göre hazırlandı, her bir mülakat yaklaşık 25-30 dakika sürdü. Mülakatlar süresince konuşmalar kasetlere kaydedildi ve daha sonra mülakatların analizi yapriarak, öğretim sonrasında kontrol ve deney grubunda mevcut olan yanlış kavramalar tespit edildi. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Science) bilgisayar programı kullandarak değerlendirildi. Araştırmanın hipotezleri; Ancova (Analysis of Covariance) analizi, ve t-testi kullanılarak test edüdi ve sonuçların değerlendirilmesi 0,05 anlamlılık düzeyinde yapddı. Analiz sonuçları; çözünürlük konusunun geleneksel öğretim yöntemiyle verildiği kontrol grubunun öğrenci başarısı ile yapdandırıcı (constructivist) yöntemle verildiği deney grubundaki öğrenci başarısı arasında, anlamlı bir fark olmadığını gösterdi. Kontrol ve deney grubu öğrencilerinin basanları arasında anlamlı bir fark olmamasının, nedenleri tartışıldı. Bilim Kodu : 88 Anahtar Kelimeler : Çözünürlük, Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler, Yapdandıncı Öğretim Yöntemi, Geleneksel öğretim Yöntemi, Yanlış Kavramalar Sayfa Adedi : 170 Tez Yöneticisi : Yrd. Doç Dr. Habibe Tezcan ııı THE DETERMINATION AND ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS RELATED WITH SOLUBILITY IN FIRST YEAR HIGH SCHOOL STUDENTS (M.Sc.Thesis) Sinem YTLMAZEL GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY September 2002 ABSTRACT In this study, the misconceptions related with solubility in first year high school students were determined and keeping under the preliminaries related with the subject, reasonable consideration skills and scientific operation skills of the students, the effects of the constructivist approach and traditional instruction method upon eliminating the misconceptions were comparatively examined. The study was realized in randomly chosen two first-year classes in Çubuk High School. This school is in the situation of super lycee in Çubuk, a district of Ankara. There are 56 students totally in two classes having 28 students in each class. The study was carried out in the first term of the 2001-2002 academic year for a period of six weeks. Before the study, both groups were subjected a scientific calculation skill test to determine the scientific operation skills of the students, a logical consideration skill test to measure the level of mental growth and the skills of the students in Science and Maths and a conceptual solubility test designed to determine their preliminaries about the subject as a pre-test One of the chosen classes for applying the traditional instruction method and the constructivist approach was defined as the control group and the other was determined as the experiment group. The control group was taught with theIV traditional instruction method while constructivist approach was employed in the experimental group. After teaching the subject of solubility in control and experimental groups with traditional instruction method and constructivist approach, the conceptual test of solubility was employed as a final test According to the final test results, a total of 12 students who took the highest, medium and the lowest marks in both classes were interviewed. The questions of the interview were chosen according to the present misconceptions of the students and each interview took an avarage of 25-30 minutes. After all the interviews were recorded in a tape, they were carefully analysed and the misconceptions after the education were determined in control and experimental groups. Datas of this study were realized by the use of the computer program SPSS (Statistical Package For Social Science). The hypotheses of the study were put into test by the use of Ancova (Analysis of Convariance) analysis and t-test and the results were accounted in significance level of (0.05). The results of these analysis indicated that there was not a significant difference between the success of the students in control group that were taught with the traditional contraction method and the success of the students in the experimental group that used the constructivist method The reasons were discussed why there is not a significant difference between the students in the control and the experiment groups. Science Code : 88 Key Words : Solubility, Affecting Factors of Solubility, Constructivist Approach, Traditional Instructional Method, Misconceptions Page Number : 170 Adviser : Yrd. Doç. Dr. Habibe Tezcan
Collections