Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı`nda viyolonsel eğitimi alan öğrencilerin viyolonsel eğitim ve öğretimine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ANKARA DEVLET KONSERVATUVARINDA VİYOLONSEL EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN VİYOLONSEL EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Tayfun SANSA GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Aralık 2003 ÖZET Bu araştırma Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı viyolonsel öğrencilerinin viyolonsel eğitim ve öğretimine ilişkin görüşlerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada durum tespitine yönelik bir model esas alınmış; veriler anket ve kaynak tarama yoluyla toplanarak işlenmiş; çözüm ve betimlemede istatistik yöntemlerden yararlanılmıştır. Bu amaçla konservatuvarda viyolonsel eğitimi alan lise ve lisans sınıflarındaki 27 öğrenci üzerinde anket yapılmıştır. Bu anket sonucunda öğrencilerin, viyolonsel eğitim ve öğretiminin viyolonsel çalmak için gerekli temel bilgi ve becerilerin kazanılmasından sonra solist sanatçı, orkestra sanatçısı ve sanatçı öğretmen gibi alanlara ayrılması görüşünde olduğu saptanmıştır. Sonuçlara göre, viyolonsel derslerinde pedagojik boyutun pek gözetilmediği ve derslerin daha çok solist sanatçı ve orkestra sanatçısı yetiştirmeye yönelik işlendiği belirlenmiştir. Viyolonsel öğretim elemanlarının viyolonsel eğitimi alan mezun öğrenciler arasından seçilmekte olduğu göz önünde bulundurularak, viyolonsel derslerinde çalgı pedagojisine daha fazla önem verilmesi ve eğitimin viyolonsel çalmak için gerekli teknik bilgilerin kazanımındansonra sanatçı öğretmen, orkestra sanatçısı ve solist sanatçılığı branşlarına ayrılmasının viyolonsel eğitimi açısından daha işlevsel olacağı üzerinde durulmuş ve gerekli önerilerde bulunulmuştur. Bilim Kodu Anahtar Kelime Sayfa adedi Tez Yöneticisi 224.18.01 Viyolonsel 89` Yrd.Doç.Dr. Selçuk BİLGİN Ill THIS STUDY AIMS TO FIND OUT THE HACETTEPE UNIVERSITY, ANKARA STATE CONSERVATORY STUDENTS' OPINIONS ABOUT THE CELLO EDUCATION (M.Sc. Thesis) Tayfun SANSA GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY December 2003 ABSTRACT This study aims to find out the Hacettepe University, Ankara State Conservatory cello students' opinions about the cello education. The study is based on the model of establishing the present situation at the conservatory, collecting the relevant information and data through questionnaires and literature surveys; then analyzing and formalizing the data by means of inferential statistics. The results have shown that the students are of the opinion that only after acquiring the basic knowledge and skills for the cello playing education, should they plan to work in the field as a soloist, an orchestra member and an art teacher.As the results have shown, the pedagogical dimension of the cello education lacks enough concentration and the courses aim more favorably to educate the students to become a soloist and an orchestra player. Considering the fact that the cello instructors are recruited from among the cello graduates, during the cello education the instrument's pedagogy should be given more emphasis. It is pointed out and followed by necessary recommendations that the branching out of theIV instruction as for art teacher, orchestra player, artist or soloist will be more functional after achieving the required technical skills. Science code Keyword Number of page Adviser 224.18.01 Cello 89 Asst. Prof. Dr. Selçuk BİLGİN
Collections