Marshall dizayn metodu ile optimum bitüm muhtevasının belirlenmesinde deney parametrelerinin sonuca etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
MARSHALL DİZAYN METODU İLE OPTİMUM BİTÜM MUHTEVASININ BELİRLENMESİNDE DENEY PARAMETRELERİNİN SONUCA ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Kürşat YILDIZ GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ÖZET Ülkemiz karayollarında trafik hacmi ile beraber yüklerin artması ve iklim koşullarının da olumsuz etkileri esnek fist yapı kaplamalarında tekerlek izi oluşumu, yığılma ve ondülasyon gibi kalıcı deformasyon oluşmasına sebep olmaktadır. Bu çalışmada; asfalt betonu karışımını optimize etmek amacıyla yapılan Marshall dizayn metodunu inceleyerek, bu metotla daha önce yapılmış çalışmaların verileri ve laboratuarda yapmış olduğumuz Marshall deneyi verileri kullanılarak istatistik! analizler yapılmıştır. Optimum bitüm muhtevasının belirlenmesi için model denklemleri oluşturulmuş ve elde edilen model denklemleri üzerinden optimum bitüm muhtevası belirlenmeye çalışılmıştır. Model denklemleri üzerinden elde edilen sonuçlar Marshall deney sonuçları île karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda optimum bitüm yüzdelerinde değişik oranlarda artmalar ve azalmalar görülmüştür. Bu artma ve azalmalar her ne kadar küçük değerlerde olsa asfalt betonu kaplamaların fiziksel özelliklerini önemli derecede etkilediği belirlenmiştir. Bilim Kodu :2251101 Anahtar Kelimeler :AsfaIt Betonu, Agrega, Bitüm, Marshall Stabilitesi Sayfa Adeti :104 Tez Yöneticisi :Yrd. Doç. Dr. Mehmet ORHAN 11 THE EFFECT OF EXPERIMENT PARAMETERS IN DETERMINING THE CONTENT OF MARSHALL DESIGN METHOD AND OPTIMUM BITUMEN (M. Sc. Thesis) Kürsat YILDIZ GAZI UNIVERSTY INSTITUE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY ABSTRACT In our country's highways, with the traffic capacity, the increase of loads and the negative effects of weather conditions, cause permanent deformation like wheel rut, heaping and corrugation. In this study; to optimize asphalt concrete mixture Marshall desing method, is examined. Statistical analysis were made by using the parameters of the studies. To determine the optimum bitumen content, model equations have been formed and from these model equations optimum bitumen content has been tried to be determined. The results taken from model equations have been compared with the results of marshall experiment At the end of comparisons, increases and decreases by different ratios have been seen in the percentages of the optimum bitumen. Although these increases and decreases are small values, it has been determined that, they affect the physical properties of asphalt concrete coverings considerably. Science Code Key Words Page Number Adviser 2251101 Asphalt Concrete, Agregate, Bitumen, Marshall Stability 104 Yrd. Doç.Dr. Mehmet ORHAN
Collections