Ortaöğretim müfredat laboratuar okullarında (MLO) fizik konularının öğretiminde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Ortaöğretim Müfredat Laboratuar Okullarında (MLO) görev alan fizik öğretmenlerinin,fizik konularının öğretiminde teknoloji kullanımının, öğrenci başarısına etkisi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, yurt içinde ve yurt dışında yayınlanmış konu ile ilgili kaynak ve araştırmalar incelenerek veri toplama aracı geliştirilmiştir. Ankara, İstanbul, İzmir, Samsun illerinde bulunan toplam 22 Ortaöğretim MLO'larda görev yapan ve lise sınıflarında 80 fizik öğretmem araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak öğretmenlere uygulanmak üzere anket formu geliştirilmiştir. Bu anket formu,birinci bölümde 1 J, ikinci bölümde5, üçüncü bölümde 9, dördüncü bölümde 10, beşinci bölümde 15, altıncı bölümde 8 olmak üzere toplam 58 sorudan oluşmuştur. Anket formunun uygulanması sonucunda elde edilen veriler istatistiki bilgiler kullanılarak değerlendirilmiştir.11 Araştırmanın sonucunda, teknolojinin öğretmenler tarafından kullanılması durumunda fizik konularının öğrenciler tarafından dana iyi anlaşıldığı ortaya çıkmıştır. Anahtar kelimeler: Müfredat Laboratuar Okulu (MLO), Teknoloji Kullanımı ve Öğrenci Başarısı. Sayfa Adedi: 122 Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Selma Moğol m ABSTRACT This research was made in order to examine the views of the physics teachers working at Secondary Education Curriculum Laboratory Schools (MLO), about the effect of application of technology in teaching physics subjects on student success. In the research, data collection mean is improved by examining the research published both in and outside the country. 80 physics teachers working at 22 Secondary Education Curriculum Laboratory Schools (MLO) in Ankara, Istanbul, Izmir, and Samsun form the sample of the research. A survey form was designed to be given to the teachers. This form includes 1 1 questions in the first section, 5 questions in the second section, 9 questions in the third section, 10 questions inthe fourth section, 15 questions in the fifth section, 8 questions in the sixth section. The total number of the questions is 58. The data received from the forms are put in order by using statistical methods.IV At the end of the research, it is understood that application of technology by the teachers makes the students learn physics subjects better Key words : Curriculum Laboratory School (MLO), technology use and the succes of students. Number of pages : 122 Dissertation Director : Prof.Dr. Selma MO?OL c
Collections