JP4 ve JP8 havacılık tipi yakıtlarla metil ester harmanlarının dizel motorlarda kullanılma imkanlarının deneysel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
JP4 VE JP8 HAVACILIK TİPİ YAKITLARLA METİL ESTER HARMANLARININ DİZEL MOTORLARDA KULLANILMA İMKANLARININ DENEYSEL ANALİZİ (Yüksek Lisans Tezi) Süleyman ÜNAL GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ŞUBAT 2005 ÖZET Ham petrol rezervinin dünyada giderek azalıyor olması ve emisyon normlarının giderek önem kazanması, üreticileri içten yanmak motorlarda alternatif yakıt arayışlarına yöneltmiştir. Bu arayışta yeni yakıtların dizel motorların çalışma koşullarına ne derece uyum sağlayabildiği ve dizel motorlarda kullanılan yakıtların çeşitliliğinin artırılması önem taşımaktadır. Bu çalışmada, tek silindirli, dört zamanlı, hava soğutmak bir motor üzerinde JP4, JF8, Metil Ester ve motorinden oluşan çeşitli harmanların motor performansına ve emisyonlarına etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde kullanılan yakıtların karışım oranlarına bağlı olarak referans yakıt motorine göre avyonik yakıt %50 JP8 ve %50 meti ester kullanıldığında motor gücünde %2,4 düşme görülmektedir. %50 JP4-%50 metil ester kullanıldığında güç te %31,2 oranında bir düşüş görülmektedir. Emisyonlar açısından ise harmanın içeriğine bağlı olarak duman ve NOx emisyonlarında referans yakıt olan motorine göre büyük ölçüde azalmaya neden olduğu anlaşılmıştır. Sonuç olarak her hangi bir yakıt sıkıntısı anında dizel motorların ayçiçek yağından üretilen metil esterle ve motorine göre daha ucuz olan JP4, JP8'le de çalışabileceği görülmektedir. Bilim Kodu :708 Anahtar Kelimeler : Alternatif Yakıt, JP8, JP4, Metil Ester Sayfa Sayısı :116 Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Yakup İÇİNGÜR THE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF THE POSSIBILITIES OF USING THE MIXTURES OF JP4 AND JP8 AVIATION TYPE FUELS WITH METHYL ESTER IN DIESEL ENGINES (Master Thesis) Süleyman ÜNAL GAZt UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY FEBRUARY 2005 ABSTRACT The gradual decrease in the reserve of crude oil in the world and the gradual increase in the importance of the emission norms directed the manufacturers to alternative fuel searching for the engines with internal combustion. In this searching, it is important how much the new fuels are compatible with the operating conditions of the diesel engines and increasing the variety of the fuels used in the diesel engines is also important. In this study, the effects of various mixtures composed of JP4, JP8, Methyl Ester and diesel oil on the performance and emissions of the engine was investigated experimentally on an air-cooled, four-timed engine with one cylinder. Depending on the mixture ratios of the fuels used in the experiments, when avionic fuel 50 % JP8 and 50 % methyl ester is used according to the reference fuel diesel oil, then the power of the engine decreases 2,4 %. When 50 % JP4 -50 % methyl ester was used, the power decreases 31,2 %. In the emissions, it was understood that depending on the content of the mixture there became a serious decrease in smoke and NOs emissions when compared with the diesel oil, which is the reference fuel. In the event of any problem with fuel, it is seen that the diesel engines may also be operated with methyl ester, which is produced from sunflower oil and with JP4 and JP8, which are cheaper than diesel oiL Science Code : 708 Key Words ; Alternative Fuel, JP8, JP4, Methyl Ester Page Numbers : 116 Adviser : Assist. Prof. Dr. Yakup İÇİNGÜR
Collections