Türkiye`nin mobilya ihracatındaki sorunların belirlenmesi ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Türkiye mobilya endüstrisinde ihracatın ne şekilde yapıldığı vene gibi problemlerle karşılaşıldığına yönelik mevcut durumun saptanması vetespit edilen problemlerin çözümüne katkı sağlayacak önerilerin geliştirilmesiamaçlanmıştır. Bu amaçla, mobilya endüstrisi gelişmiş olan Ankara ve Bursaillerinden tesadüfi olarak seçilen 97 adet işletmenin yöneticisine ?araştırmaanketi? uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, büyük potansiyele sahipolduğu anlaşılan mobilya endüstrisinde işletmelerin çoğunluğunun sipariş usulüüretim yaptığı ve ihracatın düşük seviyelerde kaldığı, ölçek büyüdükçe iseişletmelerin daha büyük ihracat potansiyeline sahip olduğu görülmektedir.Sonuçta; Mobilya ihracatının arttırılabilmesi için özellikle küçük ve orta ölçekliişletmelerin ihracata yönelik bürokratik işlemler konusunda bilgilendirilmesi,bürokratik engellerin azaltılması, işletmeleri bilgilendirecek ve pazararaştırması yapacak devlet kurum ve kuruluşlarının arttırılması, ihracatayönelik devlet destek ve teşviklerinin artırılarak, özellikle markalaşma ve pazararaştırmasında daha çok işletmenin bu imkandan yararlanması gerektiğisonucuna varılmıştır. This study aims to determine the scope of the Turkish Furniture industry,structure of the export, problems and suggestions for solving the problemswithin the respective sector. In order to get the purposes of the study, aquestionnaire was carried out and conducted in some of the randomly selected97 firms, which are located in Bursa and Ankara. According to the results,although the furniture indsuty has a great potential in terms of production,most of the firms work with the production of order-purchase, and have lowexport. However, bigger scaled firms have large exportation potential. As aresult, for increasing the export it was concluded that small and medium scaledfirms should be informed about the bureaucratic procedures, bureaucraticobstacles should be reduced, the number of government institutes should beincreased for marketing research and information flow, and governments?supports should be given for exportations and more firms make benefit of thesefacilities.
Collections