Helisel yapılı anahtarlamalı relüktans motorun (HY-ARM) tasarımı ve analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
HEL SEL YAPILI ANAHTARLAMALI RELÜKTANS MOTORUN(HY-ARM) TASARIMI VE ANAL Z(Doktora Tezi)Ahmet FENERC OĞLUGAZ ÜN VERS TESFEN B L MLER ENST TÜSÜEylül 2006ÖZETBu çalışmada, geleneksel Anahtarlamalı Relüktans Motorunun (ARM) rotor vestatorunun ikisine birden (rotorun kendisinin eyleyici olduğu bir doğrudantahrik uygulamasında) helisel yapı (HY) verilmiş ve HY-ARM'nin analitik vesonlu elemanlar metodu (Ansoft Maxwell 3D) ile tahmin edilen tasarımındanelde edilen elektriksel ve manyetik büyüklükleri (endüktans, direnç, verim,rotor üzerine etkiyen kuvvetler, statoru ovalleştirici kuvvetler ve üretilentorklar) aynı ölçüdeki rotor ve statoru düz geleneksel ARM ilekarşılaştırılmıştır. Düz ARM için geliştirilmiş geleneksel bazı eşitlikler helisellikdikkate alınarak yeniden düzenlenmiştir. HY-ARM'de akustik gürültüye nedenolan statoru ovalleştirici kuvvetlerin azalması (15 A'lik faz uyartımında statoruovalleştirmeye çalışan ve akustik gürültüye neden kuvvetin genliği, Fx düzARM'de 4100 N iken 45º helisel tur açılı HY-ARM'de 3660 N değerinedüşmüştür) üstünlüğü, helisel yapının daha düşük verimli olmasıyla (örneğin 2kW'lık bir düz ARM'nin verimi %94 iken β = 45° 'lik bir HY-ARM'de verim%88'e düşmektedir) sonuçlanmıştır. Rotorun kendisinin özellikle bir eyleyiciolduğu doğrudan tahrik uygulamasında HY-ARM ayrıca bir sürücü motorun,kaplinlerin ve devir ayarlama elemanlarının kullanılmaması üstünlüğü ile cazipbir seçim olarak gözükmektedir.Bilim Kodu : 703.3.012Anahtar Kelimeler : ARM, helisel yapılı ARM, çarpıtma, doğrudan tahrikSayfa Adedi : 188Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Osman GÜRDAL DESIGN AND ANALYSIS OF HELICALLY STRUCTURED SWITCHEDRELUCTANCE MOTOR (HS-SRM)(PhD Thesis)Ahmet FENERC OĞLUGAZI UNIVERSITYINSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGYSeptember 2006ABSTRACTIn this study, both rotor and stator (where the rotor itself is the actuator of adirect drive application) of traditional Switched Reluctance Motor (SRM) havebeen helically structured (HS) and electrical and magnetic quantities(inductance, resistance, efficiency, forces acting on the rotor, ovalising forcesacting on the stator and generated torques) of the HS-SRM obtained fromanalytical and predicted by finite element method (Ansoft Maxwell 3D) havebeen compared to the traditional straight rotor and stator SRM with same size.The traditional equations developed for the straight SRM have been modifiedfor considering the helicity. Superiority to have reduced the ovalising forcescausing acoustic noise (the magnitude of the force, Fx tending to ovalise thestator and causing noise has reduced from 4100 N to 3660 N with 15 A phaseexcitation for 45º helical turn angle HS-SRM) has accompanied the helicalstructure is less efficient (eg. while 2 kW straight SRM has 94% efficiency, theHS-SRM with β = 45° has a reduced efficiency of 88%). Where the rotor itselfis considered as a direct drive actuator application, HS-SRM looks an attractivechoice with a superiority of eliminating a separate driver motor, couplings andgear boxes.Science Code : 703.3.012Key Words : SRM, helically structured SRM, skewing, direct drivePage Number : 188Adviser : Assoc. Prof. Dr. Osman GÜRDAL
Collections