Pnömatik motor tasarımı ve prototipinin imalatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
PNÖMATİK MOTOR TASARIMI VE PROTOTİPİNİN İMALATI(Yüksek Lisans Tezi)Tolga SAĞIRGAZİ ÜNİVERSİTESİFEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜMart 2006ÖZETGeleneksel pistonlu motorlarda doğrusal hareket elemanları, sürtünmegücünün artmasına, imalat ekonomisinin kötüleşmesine ve titreşime sebepolmaktadır.Bu çalışmada; krank mili, kam mili ve supap mekanizması kullanılmayanpaletli tip pnömatik bir motor tasarlanmış ve imalatı yapılmıştır. Motoruneksenden kaçık rotoru üzerinde bulunan dört paleti sayesinde, her devirde dörtiş meydana gelmektedir.Pnömatik motor, şıkıştırılmış havanın enerjisini direkt olarak dönmehareketine çevirmektedir ve egsozdan sadece çok az miktarda yağ ile temiz havaatılmaktadır. İmal edilen prototip 8-9-10 bar basınçta çalıştırılmış ve yükaltında 10 bar basınçta maximum 590 d/d ile döndürülmüştür. Motordan eldeedilen en yüksek güç 10 bar basınçta 398 d/d'da 101,4 W olarak tespitedilmiştir.Bilim Kodu : 708.3.026Anahtar Kelimeler : Alternatif motor, pnömatik motor, emisyon, içten yanmalımotorlarSayfa Adedi : 75Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Atilla KOCA DESIGNING OF A PNEUMATIC ENGINE AND PRODUCTION OF APROTOTYPE(M. Sc. Thesis)Tolga SAĞIRGAZI UNIVERSITYINSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGYMarch 2006ABSTRACTOn the conventional piston engine, the linear motion elements give rise to theincreasing of friction force and worsening production economy and occurrenceof a vibration.In this study, a pallet type pneumatic engine having no crank shaft, cam shaftand valve mechanism has been designed and constructed. By means of thisengine?s four pallets which are located on the rotor that ran away from the axis,four functions are performed during each revolution.The pneumatic engine is converting the energy of compressed air, to a directrevolution movement and only a little amount of oil and clean air are expelledthrough the exhaust mechanism. The built prototype has been operated underthe 8,9 and 10 bars of pressure and under the load its maximum rpm has beenequal to 590. The maximum power acquired from the engine, has beendetermined as 101.4 W with a rpm of 398 under 10 bar pressure.Science Code : 708.3.026Key Words : Alternative engine, pneumatic engine, emulsion, internalcombustion enginePage Number : 75Adviser : Doç. Dr. Atilla KOCA
Collections