Sivas ili ortaöğretim kurumlarının eğitim etkinliklerinin veri zarflama analizi ile ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, bir ulusun kalkınma ve gelişmesindeki en temel itici güçlerden birisidir. Bu yüzden, eğitim kurumlarının etkinliğini arttırmak amacıyla yapılan tüm çalışmalar eğitim sistemimize destek vermektedir. Bu çalışma, Sivas ili Ortaöğretim kurumlarının etkinliklerini hesaplamak amacıyla, bu anlayışla yapılmış bir çalışmadır. Etkinlik ölçüm yöntemi olarak işletmelerin birbirleri arasında göreli kıyaslama yapabilmelerini sağlayan, çok girdi ve çok çıktıyı aynı anda analiz edebilen bir teknik etkinlik analizi olan Veri Zarflama Analizi kullanılmıştır. Bu çalışma, ildeki tüm okul türlerini (meslek, anadolu, fen, özel, çok programlı, öğretmen, ticaret, imam hatip, iletişim) ele alması nedeniyle yapılan diğer çalışmalardan farklılık göstermektedir. Her bir okul için yapılan detaylı analizler sonucunda okul yönetimine, milli eğitim müdürlüğüne veya ilgili diğer makamlara okulların eğitim kalitesinin yükseltilebilmesi için olması gereken derslik ve öğretmen sayılarının belirlenmesine yardımcı olabilecek bilgiler ortaya konulmuştur. Education is one of the most basic repulsive power for development and improvement of a nation. Accordingly, all studies which aims to improve the efficiency of education establishments support our education system. This study is performed in this manner to calculate the efficiency of the secondary education establishments of Sivas. Data Envelopment Analysis is used as efficiency measuring method, which is a techinal efficiency analysis that deals with many inputs and many outputs simultaneously and allows to make relative comparisons between enterprises. This study differs from other studies since it takes all kinds of schools (vocational, anatolian, science, private, multi programme, teacher, trade, religious high school, communication) into account. By the result of all detailed analysis that is carried out for each school; the information brought into school administrators, local education authority or other related chairs will help to identify the numbers of needed classes and teachers for increasing the quality of education.
Collections