Trafikte uyuşturucu ve keyif verici madde kullanımı şüphesi ve tespitinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde yılda ortalama 4 000 kişinin öldüğü ve 150 000 kişinin yaralandığı trafik kazaları incelendiğinde, kaza sebebi olarak ortalama % 97 oranla sürücü kusurlarının ilk sırayı aldığını görmekteyiz. Bu konu ile ilgili uluslararası verilere bakıldığında ise, trafik kazalarında sürücünün uykusuz ve yorgun olması, alkollü içecek içerek ve/veya son yıllarda gün geçtikçe kullanım oranı artan uyuşturucu ve keyif verici madde kullanarak araç kullanmasının önemli bir etken olduğu görülmektedir. Bu çalışma, ülkemizde ve birçok Avrupa Birliği ülkesinde trafik zabıtalarının yol kontrolleri esnasında uyuşturucu ve keyif verici madde kullanan sürücüleri nasıl tespit ettiklerini inceleyerek, ülkemizde trafik zabıtalarının bu konu ile ilgili karşılaştıkları sorunları tespit edip, çözüm yollarını bulmayı amaçlamaktadır. Çalışma esnasında; konu ile ilgili yayımlanan dokümanlar ile ülkemizde ve Avrupa'daki trafik zabıtalarının uygulama yöntemi ve kullandıkları teknik cihazlar incelenmiştir. Ayrıca, ülkemizde trafik zabıtası olarak görev yapan personele konu hakkında anket çalışması yapılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler ile Avrupa Birliği'ne bağlı ülkelerce yapılan inceleme ve çalışmalar Microsoft Excel programında değerlendirilerek grafik ve çizelgeler hazırlanmıştır. Sonuç olarak, çalışma neticesinde trafikte uyuşturucu ve keyif verici madde tespiti ile ilgili incelemelere açıklayıcı bilgiler verilmesi ve trafik zabıtasının yol kontrollerinde yaşamakta olduğu sıkıntılara yol gösterecek hususların değerlendirilmesi sağlanacaktır. When we look into the traffic accidents which 4 000 people dead and 150 000 people injured in our country in a year, the drivers fault take part the first place with its 97% ratio. International statistics show us that traffic accidents consist because of restless and tired drivers and increasing of alcohol and/or drug using among drivers of late years. The aim of this study is determinating drug and psychoactive substances use among drivers and the problems of traffic polices while random roadside testing and finding out solyutions in our country and the Europaen Union countries. The study incudes also published documents about the topic and practise methods and the devices used in our country and the European Union countries. Furthermore, survey studies has been made on traffic polices in our country about the topic. Results of the surveys and the datas of the Europaen Union contries has been considered and examined in Microsoft Excel program with graphics and tables. As a consequence, the result of this researchment provides us to evaluate the difficulties which the traffic police has faced in road controls and gives expressing information about determine of drugs and pleasure-giving matters.
Collections