Pamuk yağı esaslı biyodizel ile çalışan bir dizel motorunda yakıt püskürtme avansının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Biyodizel, bitkisel ve hayvansal yağlardan üretilebilen, performansı ve egzoz emisyonları yönünden dizel yakıtın yerini alabilecek, motorlarda herhangi bir değişiklik yapmadan kullanılabilecek alternatif bir yakıttır. Yaydığı egzoz emisyonları açısından çevreci bir yakıt olması nedeniyle günümüzde otomobil motorlarında kullanılabilmektedir.Bu çalışmada Türkiye'de özellikle Ege ve Akdeniz bölgesinde bol miktarda yetiştirilen, pamuk çekirdeğinden transesterifikasyon yöntemi ile elde edilen pamuk yağı metil esteri bir dizel motorunda yakıt olarak kullanılmıştır. 4 silindirli direkt püskürtmeli bir dizel motoru pamuk yağı metil esteri ve dizel yakıtı karışımı olan B20 yakıtı ile 12°,15°,18°,21° ve 24°KMA püskürtme avansı değerlerinde ve tam yükte çalıştırılarak testlere tabi tutulmuştur. Kullanılan her iki yakıt türü ile değişik püskürtme avansı değerlerinde motor performans ve egzoz emisyon değişimleri elde edilmiş ve birbirleriyle karşılaştırılmıştır.B20 yakıtı ile yapılan çalışmada püskürtme avansının 21°KMA'ya artırılmasıyla motor torkunda %3,9, motor gücünde %2,2 artış, özgül yakıt tüketiminde standart dizel yakıtı ile standart püskürtme avansında elde edilen değerlere göre %5,1 iyileşme görülmüştür. Biodiesel, derived from vegetables, animals fat and waste frying oil, is an alternative fuel, which will be able to substitute for petroleum based diesel fuel in terms of emission and performance. In this regard, it has been widely used in automobile engines.In this thesis, cottonseed oil methyl ester (COME) has been used obtaining the so-called transesterification method from cottonseed oils, which have been mostly produced in Turkey?s Mediterranean and Aegean regions. Cottonseed oil methyl ester has used as fuel in a 4-cylinder, direct injection diesel engine using the blend of B20 and diesel fuel were tested 12°, 15°, 18°, 21° and 24° CA injection advances at full load conditions. Engine performance and exhaust emission values were obtained and compared with each other type of fuel used in different injection advances.By increasing injection timing to 21° CA when running with biodiesel B20, engine torque and power increased about 3,9%, 2,2% and specific fuel consumption decreased about 5,1% according to the running with standard diesel fuel in standard injection timing.
Collections