Büyük açıklıklı kablolu köprülerde trafik yüklerinin meydana getirdiği dinamik etkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yirmi yılda kablolu köprülerde büyük açıklıkların geçilmeye başlanmasıyla taşıt-köprü etkileşimi köprü dinamik davranışı açısından büyük önem kazanmıştır. Bu çalışmada taşıt-köprü etkileşiminde önemli parametrelerden biri olan taşıt hızının ve hızda meydana gelen değişimlerin köprü davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Dünyanın ikinci büyük kablolu köprüsü olan Tatara Köprüsü bilgisayar programında üç boyutlu olarak modellenmiştir. Üç farklı taşıt hızı için dört farklı trafik kombinasyonu oluşturulmuş ve köprünün hıza bağlı dinamik davranışı incelenmiştir. Yapılan incelemeler neticesinde en büyük tepki kuvvetlerinin genellikle düşük hızlarda meydana geldiği görülmüştür. Ancak taşıtlar açıklık ortasından ayrıldıktan sonra açıklık ortasında en büyük tepki kuvvetleri yüksek hızlar altında meydana gelmeye başlamaktadır. Vehicle-bridge interaction has become an important issue for the dynamic response of the bridges especially after the achievement of long spans by cable bridges during the last two decades. In this study, the effects of vehicle speed and variations in the speed, which is one of the important parameters of vehicle-bridge interaction, on the response of bridge is analysed. Tatara bridge which is the second largest cable bridge in the world, is considered by 3-D finite element model. Four sets of traffic load combinations are applied for three different vehicle speed values and analyses are conducted for the evaluation of speed induced dynamic response of the bridge. The largest internal forces in the bridge are generally observed from low speeds. On the other hand, larger responses begin to occur in the mid-span after the vehicles leaves the mid-span of the bridge for higher speeds.
Collections