Uçak transponder sinyalleriyle uçak pozisyonunun hiperbolik konumlandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havacılık teknolojisi, ülkemiz dahil dünyada hızla gelişmektedir. Hava sahası gözetim sistemleri de havacılık teknolojilerinin en önemli elemanlarıdırlar. Hava sahası gözetim sistemlerinin kullanım amacı, bir Hava Trafik Kontrolörünün gerekli ayırma minimumunu sağlaması için hava/yer aracının pozisyonunu belirlemektir. Başta geleneksel birincil ve ikincil gözetleme radarları olmak üzere kurulumu ve bakımı maliyetli ve zor olan gözetim sistemleri yerine yeni teknolojiler geliştirilmektedir. Multilaterasyon, geliştirilmekte olan hava sahası gözetim sistemlerinden birisidir. Bu sistemler, uçak transponderinden yayılan sinyallerin üç ya da daha fazla anten tarafından alınarak, söz konusu sinyallerin antenlere ulaşım zamanına göre farkının hesaplanmasıyla, uçağın pozisyonunun bulunmasına dayanır. Bu çalışmada söz konusu Multilaterasyon sistemleri ayrıntılı olarak incelenmiş, ulaşım zamanı farkı tekniği kullanılarak bir uçağın pozisyonu iki ve üç boyutlu olarak üretilip çizdirilmiş ve en küçük kareler yöntemi yaklaşımıyla söz konusu uçağın pozisyonu kestirilip simüle edilmiştir. The aviation technology has been developing rapidly in the world as well as in our country. Airspace surveillance systems are the key elements in aviation technology since they have the major role in identifying the aircraft?s position to enable air traffic controller to make the necessary separation among the air traffic for flight safety. Today, particularly instead of primary and secondary radars which require more effort to install and much cost to maintain, new technologies, with much lower cost and easy maintenance, are being developed. Multilateration is one of the examples of these new generation surveillance technologies which are being developed. In Multilateration, signals emitted from the aircraft?s transponder are received by at least three ground stations and Time Difference of Arrival technique is used to find the location of the aircraft. In this study, the Multilateration systems are examined in detail, the aircraft?s location is generated and drawn in two and three dimensions by using time difference of arrival technique, the location of the aircraft is estimated and simulated with the least squares method.
Collections