Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, A. Tanju
dc.contributor.authorKaradag Yaman, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T13:22:49Z
dc.date.available2020-12-10T13:22:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/300107
dc.description.abstractTermal otel yapıları gibi karmaşık nitelikli yapıların üretiminde, farklı uzmanlık alanlarının birlikte koordineli çalışması, birçok verinin aynı anda üretim sürecine girdi oluşturması sistematik bir yönetim anlayışının benimsenmesini zorunlu kılmıştır. Üretim sürecinde planlanan hedeflere en uygun biçimde varabilmek ve kaliteli bir yapı elde edebilmek için yapı üretim süreci ve alt evrelerinde kaliteyi etkileyen faktörlerin yönetilmesi gerekmektedir. Tezde, termal otel yapıları üretim sürecinde kaliteyi etkileyen insani, fiziksel ve dış faktörlerin; planlanması, tasarlanması, yürütülmesi, denetlenmesi, organizasyonu, koordinasyonu, iletişimi gibi genel yönetim eylem ve etmenlerini üretim süreçleriyle entegre edecek bir yönetim modeli kurgulanmıştır. Yönetim modelinde amaçlanan, termal otel üretim süreçlerinde yer alacak mimar, mühendis, proje koordinatörleri, yükleniciler, işveren gibi süreç katılımcılarına karar destek sistemi olarak katkıda bulunmasıdır. Kurgulanan yönetim modeli, termal otel üretim sürecinde kalite sorunlarının engellenmesine yönelik geri besleme yaparak düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır.
dc.description.abstractNeed for the teamwork of different specialization fields and data fed process of multi-parameters simultaneously necessiate the systematic concept of management at the production process of complex buildings like thermal hotel buildings. For reaching scheduled goals in the best possible manner and having a high quality building, both at the building production process and its sub-phases, factors which have impacts should be managed. Under these circumstances, during production process of thermal hotel buildings a management model has been edited to entegrate general management factors and activities as planning, designing, executing, supervising, organization, coordination and communication of quality effective human, physical, external factors with construction process. The purposes of this model, relating important judgement areas with data and process related to whoever in construction process of Thermal Hotel as architects, engineers, project coordinators, contractors, employers to prevent decision support system. This management model, provide opportunity for corrective actions by the feedback for preventing building?s failures and faults in the construction process of Thermal Hotel.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleYapı üretim sürecinde kalite yönetimi- termal otel yapısı kalite yönetimi analiz modeli
dc.title.alternativeQuality management in construction process- a quality management analysis model for thermal hotel
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmStructure production
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmThermal facilities
dc.subject.ytmThermal facilities
dc.subject.ytmQuality management system
dc.identifier.yokid397168
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid312794
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess