Konservatuvar binalarının gürültü kontrolü açısından analizi ve bir örnek çalışma: Ankara Musiki Muallim Mektebi Mamak Belediyesi konservatuvar binası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim yapıları içinde özellikli bir yer tutan konservatuar binalarında eğitim ve öğretimin verimli olabilmesi için sesin denetlenmesi ve gürültünün engellenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada gürültü kavramı, gürültü kaynakları, gürültü düzeyi göstergeleri ve yapılarda gürültü kontrolü irdelenmiştir. Ardından, gürültü kontrolü ile ilgili ulusal ve uluslararası yönetmelikler (Türkiye, İngiltere, Amerika ve Almanya) eğitim yapıları ve eğitim yapıları özelinde, konservatuvar binaları açısından incelenerek, sınıfta konuşma seviyesi, arka plan gürültü düzeyi, mekanın boyutları, yapı bileşenlerinde sağlanması gereken ses yalıtım değerleri, reverberasyon süresi, konuşmanın anlaşılabilirliği gibi performans kriterleri oluşturulmuştur.Son bölümde ise incelenen kavramlar ışığında Ankara Musiki Muallim Mektebi Mamak Belediyesi Konservatuvar binasının mevcut durum değerlendirmesi, Insul simülasyon programı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Sonrasında, Ankara Musiki Muallim Mektebi Mamak Belediyesi Konservatuvar binasının çevresel gürültü düzeyi, arka plan gürültü düzeyi ve yapı elemanlarının ses geçiş kaybı ölçümleri yapılarak, Insul 6.4 simülasyon programıyla karşılaştırmaları yapılmış ve uygun olmayan durumlar için öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler : Akustik, Yapı Akustiği, Konservatuvar Binaları Maintaining an efficient education and training in conservatory buildings is an important part of architectural acoustics of education buildings. For this end, sound has to be controlled in such a way to prevent noise. In this respect, in the first section; noise concept, sources of noise, noise level indicators and noise control in buildings are focused on. After then, in the second section, several national regulation (Turkey, England, America and Germany) about noise control for education buildings and conservatory buildings in particular are examined. In the third section; classroom speech levels, background noise level, space size, construction components for sound insulation, reverbaration time, speech intelligibility and performance criterias are analyzed.In last section, current acoustical situation of ?Conservatory Building of Mamak Municipality Ankara Musiki Muallim Mektebi?, is analyzed through Insul simulation program, in the light of researched concepts. After computing some measurements about the environmental noise level, the background noise level and sound transition loss of building elements for the ?Conservatory Building of Mamak Municipality Ankara Musiki Muallim Mektebi? some comparisons based on Insul 6.4 simulation program are made and some recommendations are tried to be developed for acoustical problems.Key Words : Acoustics, Building acoustics, Conservatory building
Collections