Açık-yeşil alanların yarattıkları ekonomik değerlerin hedonik fiyat model yöntemi ile tespiti: Ankara Botanik Park örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentsel kullanım alanlarının önemli bir bileşeni olan kentsel açık yeşil alanlar, bir kentin fiziki ve sosyal gelişimini sağlayan, toplumsal ve kültürel aktiviteleri bünyesinde toplayan alanlardır. Açık ve yeşil alanlar, doğal yaşamla ilişkilendirilmesine rağmen, aynı zamanda sosyal ve ekonomik değerler yaratan mekânlardır. Tezin amacı deneysel olarak, açık alanların yarattıkları ekonomik değerleri Ankara/Botanik Park örneğinde sorgulamaktır. Tezde Botanik Parkı yakın çevresindeki konut satış fiyatları üzerinden, parkın parka yakın konutlar üzerindeki etkisi irdelenmiştir. Botanik Parka yakınlık derecesi ve konut değeri arasındaki ilişkiyi incelemek için hedonik fiyat modeli uygulanmıştır. Ankara Botanik Park'ının yakın çevresindeki konut değerini arttırdığı tespit edilmiştir. Urban open green spaces which are an important component of the use of urban areas, are providing physical and social development for a city and they also are collecting communal and cultural activities within their. Open and green spaces, in addition to be associated with natural life, also are spaces that creating social and economic values. The aim of this thesis, as an empirical study is to query the economic values that Ankara/Botanik park has created. In this study, taking into account the house salling prices nearby the Botanik Park, the impact of distance to the Botanik Park has been evaluated on house prices. Hedonic price model has been employed to examine the relationship between the degree of proximity to the park and the value of houses and as a resulat, increase the value of houses that are close to the Ankara/Botanik Park has been determined.
Collections