Acil servis ünitelerinin kullanıcı katılımlı tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Acil servis ünitelerini konu alan bu çalışmada; kullanıcı gereksinmelerinin karşılanamamasının, acil servis ünitelerindeki kullanıcı memnuniyetsizliği üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın amacı; acil servis ünitelerindeki gereksinmelerin; detaylı bir biçimde sorgulanabilmesi, değerlendirilebilmesi ve ünitelerin niteliklerinin belirlenebilmesi için planlama ekibine kaynak ? rehber teşkil edebilecek bir çalışma sunabilmektir. Çalışmada; acil servis ünitelerindeki kullanıcı gereksinmeleri ile ilgili bir değerlendirme formu oluşturulmuş ve Ankara ilindeki iki acil servis ünitesi kullanıcılar üzerinden değerlendirilmiştir. Alan çalışmasında; gözlem ve incelemeler, fotoğraflama ile mevcut durum tespitlerinin yapılması, hasta yakınları ve teknik ? tıbbi personelin katılımı ile anket çalışması yöntemleri ile veri toplanmış, elde edilen veriler ile gereksinmelerdeki eksikliklerin giderilebilmesine yönelik olarak bir değerlendirme tablosu oluşturulmuştur. In this study, which focuses on emergency departments, it is believed that the unmet user requirements affect user dissatisfaction in emergency departments. The aim of the study is to present a study which will serve as a source-guide to the planning unit to question and evaluate the requirements in emergency departments in detail and to determine the qualities of the units. An evaluation form was designed for user requirements in emergency departments and two emergency departments in Ankara province were evaluated over the users. In field study, data was collected through observations and analyses, identification of the current situation by taking photographs and questionnaire methods with the participation of technical-medical staff. An evaluation table was formed to eliminate the deficiencies based on the obtained data.
Collections