Bedensel ve görme engelli bireylerin trafikte karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde, toplam nüfusun yaklaşık %12,29'unu engelli bireyler oluşturmaktadır [1]. Bu oran, bir ülke için azımsanamayacak derecede yüksek bir oran olmakla birlikte engelli nüfusun bu kadar yüksek olduğu ülkemizde ev dışı aktivitelerinde yaşam kalitesinin artırılması için trafikte ve kentsel mekân düzenlemesinin engellileri de dikkate alacak biçimde tasarlanması bir zorunluluk arz etmektedir. Birbirlerinden farklı engellilik türleri de dikkate alındığında, değişik engellere sahip bireylerin trafikte ve kentsel mekânda, engelsiz bireylerin sahip olduğu gibi rahat bir hareketliliğe sahip olmadığı açıktır. Ülkemizde engelli bireylerin yaşadığı sorunlar sadece fiziksel mekânla sınırlı kalmamakta, bu sorunlar engelliler için hayatın her alanında önemli ve engelin türüne göre değişen, birbirinden farklı problemlere neden olmaktadır. Öncelikle tutum faklılıkları engelli bireyin sosyal gereksinimlerinin karşılanamaması gibi gerek sosyal bunun neticesi olarak, gerekse psikolojik anlamda olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. Diğer bir etken de çalışma hayatına girmekte zorlanırken işe alım sürecinde de sorunlar yaşamaktadır. Bu şekilde ayrımcılığa uğrayan birey, çoğu zaman eğitimini aldığı işi yapamamakta ve bu nedenlerle maddi sorunlar yaşayarak sosyal hayattan önemli bir şekilde uzaklaşmaktadır.Engelli bireylerin özellikle toplu taşıma araçlarını daha rahat kullanmalarına, kaldırımlarda daha rahat hareket etmelerine, karşıdan karşıya daha kolay geçebilmelerine yönelik öneriler sunulmuştur. Engelli bireylerin hareketlerini kısıtlayıcı mekânsal tasarımlara yönelik öneriler getirilmiştir. In our country, the total population of about 12.29% consists of individuals with disabilities [1]. This rate for a country not to be underestimated higher rate although the disabled population is so high in our country where outside the home in activities improving quality of life for the traffic and urban spatial arrangements of the persons with disabilities to take account of designing is necessity. Considering the different between types of disabilities, individuals with different disabilities in traffic and urban space, unobstructed mobility of individuals as having to have a comfortable is clear.In our country, the problems of people with disabilities are not limited only to physical spaces, these issues important for people with disabilities in all areas of life and depending on the type of obstacles, leads to problems are different from each other. First differences of attitude as the inability to meet the social needs of individuals with disabilities as a result of this social need, as well as negative results in psychological causes. Another factor being forced to enter working life also faces problems in the recruitment process. Discriminated against in this way, individuals can not do the job most of the time trained and experienced financial problems, the disabilities move away the social life.Especially individuals with disabilities to use public transport more convenient, more comfortable on the pavement to move, easier to be passed across proposals were submitted for. Restricting the movement of people with disabilities suggestions have been made for spatial design.
Collections