Acil durum araçlarının yeterliliği, trafikte davranış biçimleri ve bu araçlardan beklenen hizmet kalitesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarihi bir geçmişe sahip olan acil durum hizmetleri dünyada ve Türkiye'de önemli gelişmelerin yaşandığı bir sektördür. Bu sektörde faaliyette bulunan kurum ve kuruluşlar acil durum hizmetlerini en iyi şekilde topluma sunmayı hedeflemek durumundadır. Sunulan hizmetin kaliteli ve standart olması bu kurum ve kuruluşlarda çalışan personellerin memnuniyetlerinin yüksek tutulması ile doğrudan ilgili ve ilişkilidir. Bu çalışmanın temel amacı acil durum hizmetlerinde görev alan acil durum araçları son kullanıcılarının, kurumlarından, işlerinden, acil durum araçlarından ve kullandıkları ekipmanlarından ne derece memnun olduklarını ortaya koymaktır. Tüm bu bilgiler ışığında acil durumlarda meydana gelen kazaları azaltıcı çözümler üretmek çalışmanın kapsamında yer almaktadır. Araştırma Ankara ilinde AFAD, 112, İtfaiye kurumlarında görev almakta olan acil durum çalışanları üzerinde yapılmış ve acil durumlarda bizzat göreve katılmış personellerle çalışan memnuniyeti ölçülmüştür. Bu çerçevede acil durum hizmetlerinde sahada çalışan personelin kurumlarından, acil durum araçlarından ve teknik ekipmanlarından memnuniyetini ölçmek için 68 adet soruluk bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket ` Acil Durum Araçları Son Kullanıcı Anketi` adı altında uygulanmıştır. Anket 5 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın temel veri kaynağını acil durum aracı kullanıcıları üzerinde yapılan 225 adet anket oluşturmaktadır. Kullanıcıların sürücülük deneyimleri, sürücülük geçmişleri, araç kullanma tarzları, çalışma ortamları, eğitim seviyeleri ve demografik özellikleri acil durum araçları son kullanıcı anketi ile belirlenmiştir. Tespit edilen veriler ki-kare bağımsızlık testi ile incelenmiş, değişkenler arasındaki ilişki katsayıları saptanmıştır. Kurumların ve çalışan personelin güçlü ve zayıf yönleri belirlenmiştir. Emergency services who have a history is a sector which has significant developments in the world and Turkey. Institutions and organizations operating in this sector has to aim to provide the best emergency services in the community. The quality and standard of the service are directly related and relevant with the high satisfaction of staff working in these institutions. In this study the main purpose is to demonstrate that how much end users who are staffs in emergency services are satisfied with their institutions, emergency vehicles and the equipment they use. Finding solutions to reduce accidents occuring during emergency with all this information is within scope this study. Research was carried out on staffs of in Ankara Disaster and Emergency Management Authority (AFAD), 112, Fire Department and employee satisfaction with emergency personnel participated in the task itself was measured. In this framework, a questionnaire which has 52 questions is prepared to measure the satisfaction with emergency vehicles, technical equipments and their instutions of emergency services field personnel. The questionnaire was carried out under the name `Emergency Vehicles End-User Questionnaire`. The questionnaire consists of 5 sections. The main data source for this study consists of 225 surveys done on an emergency vehicle users. The users of driving experiences, driving history, working conditions, education levels, driving style and demographic characteristics are determined by the Emergency Vehicles End-User Questionnaire. The data were analyzed by chi-square test of independence determination, correlations between variables were determined. The weaknesses of the institutions and personnels and the strengths of the instituions and personnels were determined.
Collections