İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2010-2011 eğitim öğretim yılında Konya ilinde Selçuklu, Meram, Karatay ilçelerindeki ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilen 372'sı kız 378'i erkek olmak üzere toplam 750 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin bazı kişisel bilgileri için ?Kişisel Bilgi Formu?, algılanan anne baba tutumlarının belirlenmesi amacıyla ?Anne-Baba Tutum Ölçeği?, saldırganlık puanlarının belirlenmesi amacıyla ?Buss-Durkee Saldırganlık Ölçeği? ve boyun eğici davranışların belirlenmesi amacıyla ?Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği? kullanılmıştır.Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, tukey testi, pearson momentler çarpım korelasyon ve regresyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizi bilgisayar ortamında SPSS programı ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerinin atak, sinirli, negatif saldırganlık ve boyun eğici davranışlar cinsiyet değişkenine göre anlamlı bulunmuştur. Boyun eğici davranışlar anne eğitim durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Boyun eğici davranışlar baba eğitim durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Sinirli ve sözel saldırgan davranışlar aile gelir durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Saldırganlık alt boyutları ve boyun eğici davranışlar ailenin birliktelik durumuna göre anlamlı bulunmamıştır.Demokratik anne baba tutumu ile atak, sinirli ve negatif saldırganlık arasında negatif yönlü, koruyucu-İstekçi anne baba tutumuyla atak, sinirli, negatif ve sözel saldırganlık arasında pozitif yönlü, otoriter anne baba tutumuyla atak, sinirli, negatif ve sözel saldırganlık arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur.Algılanan koruyucu istekçi anne baba tutumu ile boyun eğici davranışlar arasında pozitif yönlü, otoriter tutum ile boyun eğici davranışlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık alt boyutlarının yordayıcılarına bakıldığında şu sonuçlara ulaşılmıştır: Demokratik tutum atak, sinirli, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısıdır. Koruyucu-istekçi tutum atak, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısıdır. Otoriter tutum ise, atak, dolaylı, sinirli, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısı olduğu bulunmuştur.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin algıladıkları demokratik, koruyucu-istekçi ve otoriter anne baba tutumunun boyun eğici davranışın önemli yordayıcısı olduğu bulunmuştur. In this study, the aggressive and submissive behaviors of primary, second level is perceived in terms of parental attitudes were examined.Research carried out in accordance with general screening model. The sample of study in 2010-2011 academic year in the province of Konya, the Selçuklu, Meram, Karatay students studying in these schools randomly selected from a total of 750 male students constituted 378'i 372'sı girl. For some of the personal information of the participating students' Personal Information Form
Collections