Show simple item record

dc.contributor.advisorHamarta, Erdal
dc.contributor.authorKayan, Hatice Gül
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:31Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297703
dc.description.abstractBu araştırmada İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2010-2011 eğitim öğretim yılında Konya ilinde Selçuklu, Meram, Karatay ilçelerindeki ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilen 372'sı kız 378'i erkek olmak üzere toplam 750 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin bazı kişisel bilgileri için ?Kişisel Bilgi Formu?, algılanan anne baba tutumlarının belirlenmesi amacıyla ?Anne-Baba Tutum Ölçeği?, saldırganlık puanlarının belirlenmesi amacıyla ?Buss-Durkee Saldırganlık Ölçeği? ve boyun eğici davranışların belirlenmesi amacıyla ?Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği? kullanılmıştır.Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, tukey testi, pearson momentler çarpım korelasyon ve regresyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizi bilgisayar ortamında SPSS programı ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerinin atak, sinirli, negatif saldırganlık ve boyun eğici davranışlar cinsiyet değişkenine göre anlamlı bulunmuştur. Boyun eğici davranışlar anne eğitim durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Boyun eğici davranışlar baba eğitim durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Sinirli ve sözel saldırgan davranışlar aile gelir durumuna göre anlamlı bulunmuştur. Saldırganlık alt boyutları ve boyun eğici davranışlar ailenin birliktelik durumuna göre anlamlı bulunmamıştır.Demokratik anne baba tutumu ile atak, sinirli ve negatif saldırganlık arasında negatif yönlü, koruyucu-İstekçi anne baba tutumuyla atak, sinirli, negatif ve sözel saldırganlık arasında pozitif yönlü, otoriter anne baba tutumuyla atak, sinirli, negatif ve sözel saldırganlık arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur.Algılanan koruyucu istekçi anne baba tutumu ile boyun eğici davranışlar arasında pozitif yönlü, otoriter tutum ile boyun eğici davranışlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık alt boyutlarının yordayıcılarına bakıldığında şu sonuçlara ulaşılmıştır: Demokratik tutum atak, sinirli, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısıdır. Koruyucu-istekçi tutum atak, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısıdır. Otoriter tutum ise, atak, dolaylı, sinirli, negatif saldırganlığın önemli yordayıcısı olduğu bulunmuştur.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin algıladıkları demokratik, koruyucu-istekçi ve otoriter anne baba tutumunun boyun eğici davranışın önemli yordayıcısı olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the aggressive and submissive behaviors of primary, second level is perceived in terms of parental attitudes were examined.Research carried out in accordance with general screening model. The sample of study in 2010-2011 academic year in the province of Konya, the Selçuklu, Meram, Karatay students studying in these schools randomly selected from a total of 750 male students constituted 378'i 372'sı girl. For some of the personal information of the participating students' Personal Information Formen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeSecond primary school students behaviours perceived aggression and submissive investigation of parents attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSubmissive
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid433929
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311822
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess