Ürün tasarımında küreselleşmenin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme kaçınılmaz bir gerçek olarak ortaya çıkmakta ve son yıllarda küreselleşme ile birlikte bireyler birbirleri ile hiç olmadığı kadar iletişim içerisinde yaşamaktadırlar. Sınırların arasındaki mesafenin azaldığı ve etkisinin daha az hissedildiği bu dönemde, bireyler arasındaki etkileşim benzeşmeleri açığa çıkartmaktadır. Temel bir insan olgusu olan tasarım süreçleri ve anlayışları da kaçınılmaz olarak etkilenmektedir. Bu kapsamda, tezde, Fransa-Türkiye üzerinden yürütülen bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, bireylerin ürün tasarımı tanımlamalarında, farklılıkların ve ortak noktaların neler olduğu ve nasıl tanımlandıkları çıkan sonuçlar üzerinden tartışılmıştır. Globalization emerges as an inevitable fact, and in recent years, with the globalization process, individuals are living in communication with each other as never before. In this period when the distance between the borders decreases and the its effect is less felt, the interaction between the individuals brings out similarities. Design processes and insights, which are a basic human phenomenon, are inevitably affected by this. In this context, in the thesis, a study has been carried out on France-Turkey. In this study, individuals' discussions on product design descriptions were based on the differences and common points of what they are and how they are defined.
Collections