An EFL course book evaluation:Unique 6, teachers` and students` perspectives
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce ders kitapları bu alanda son yıllarda yeni teknolojilerin kullanıma sunulmasına rağmen halen İngiliz Dili öğretimindeki önemli rolünü korumayı sürdürmektedir. Öğretme ve öğrenme süreçlerini iyileştirme düşüncesiyle, sıklıkla tercih edilen sınıf materyallerinden olan ders kitaplarının seçimi ve değerlendirilmesi ön plana çıkmaktadır. Bu çalışma 6. sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenlerinin hali hazırda kullanılmakta olan 6. sınıf İngilizce ders kitabına ilişkin ders kitabının tasarımı, konusu ve kullanılan dil gibi konularla ilgili bakış açılarını bulmayı amaçlamaktadır.Veriler hem nicel hem de nitel metotlar kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Konya'nın Meram, Karatay, Selçuklu ilçelerindeki farklı okullardan 100 6. sınıf öğrencisi ve 150 İngilizce öğretmenidir. Önceden belirlenmiş değerlendirme ölçütlerini içeren anketler hem öğrencilere hem de öğretmenlere uygulanmıştır. Rastgele seçilen 12 İngilizce öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın sonuçları öğrenciler ve öğretmenlerin ders kitabı hakkında verilen değerlendirme ölçütleri ile ilgili düşünceleri arasındaki farkı ortaya çıkarmıştır. Öğretmenler ilgili meselelerle ilgili daha olumsuz görüşlere sahipken, öğrenciler bu ölçütlerle ilgili olumlu görüşler belirtmiştir.Anahtar kelimeler: Ders Kitabı, Değerlendirme, Ders kitabı Değerlendirme, Materyaller, Materyal Değerlendirme, Yabancı Dil Olarak İngilizce English Language Teaching (ELT) course books still continue to keep their prominent role in the ELT classrooms despite the recent technologies introduced in the area. The selection and evaluation of course books which are frequently preferred classroom materials come to the forefront with a view to enhance teaching and learning process. The present study aims to find out the 6th grade students? and English as a Foreign Language (EFL) teachers? perspectives on the current 6th grade ELT course book related to issues like course book design, subject matter and language type.The data were collected using both quantitative and qualitative methods. The participants of the study were 100 6th grade students and 150 EFL teachers from different schools in Meram, Karatay and Selçuklu districts of Konya. The questionnaires with a list of pre-determined evaluation criteria were administered to both students and teachers and interviews were conducted with 12 randomly chosen teachers.The results of the study have revealed the difference between the students? and teachers? views on the course book in relation to the given evaluation criteria. The students have remarked positive views on these criteria while teachers hold more negative views on the related issues.Key words: Course Book, Evaluation, Course Book Evaluation, Materials, Materials Evaluation, English as a Foreign Language
Collections