Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Harun
dc.contributor.authorErtürk, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:45Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:45Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297569
dc.description.abstractİngilizce ders kitapları bu alanda son yıllarda yeni teknolojilerin kullanıma sunulmasına rağmen halen İngiliz Dili öğretimindeki önemli rolünü korumayı sürdürmektedir. Öğretme ve öğrenme süreçlerini iyileştirme düşüncesiyle, sıklıkla tercih edilen sınıf materyallerinden olan ders kitaplarının seçimi ve değerlendirilmesi ön plana çıkmaktadır. Bu çalışma 6. sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenlerinin hali hazırda kullanılmakta olan 6. sınıf İngilizce ders kitabına ilişkin ders kitabının tasarımı, konusu ve kullanılan dil gibi konularla ilgili bakış açılarını bulmayı amaçlamaktadır.Veriler hem nicel hem de nitel metotlar kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Konya'nın Meram, Karatay, Selçuklu ilçelerindeki farklı okullardan 100 6. sınıf öğrencisi ve 150 İngilizce öğretmenidir. Önceden belirlenmiş değerlendirme ölçütlerini içeren anketler hem öğrencilere hem de öğretmenlere uygulanmıştır. Rastgele seçilen 12 İngilizce öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın sonuçları öğrenciler ve öğretmenlerin ders kitabı hakkında verilen değerlendirme ölçütleri ile ilgili düşünceleri arasındaki farkı ortaya çıkarmıştır. Öğretmenler ilgili meselelerle ilgili daha olumsuz görüşlere sahipken, öğrenciler bu ölçütlerle ilgili olumlu görüşler belirtmiştir.Anahtar kelimeler: Ders Kitabı, Değerlendirme, Ders kitabı Değerlendirme, Materyaller, Materyal Değerlendirme, Yabancı Dil Olarak İngilizce
dc.description.abstractEnglish Language Teaching (ELT) course books still continue to keep their prominent role in the ELT classrooms despite the recent technologies introduced in the area. The selection and evaluation of course books which are frequently preferred classroom materials come to the forefront with a view to enhance teaching and learning process. The present study aims to find out the 6th grade students? and English as a Foreign Language (EFL) teachers? perspectives on the current 6th grade ELT course book related to issues like course book design, subject matter and language type.The data were collected using both quantitative and qualitative methods. The participants of the study were 100 6th grade students and 150 EFL teachers from different schools in Meram, Karatay and Selçuklu districts of Konya. The questionnaires with a list of pre-determined evaluation criteria were administered to both students and teachers and interviews were conducted with 12 randomly chosen teachers.The results of the study have revealed the difference between the students? and teachers? views on the course book in relation to the given evaluation criteria. The students have remarked positive views on these criteria while teachers hold more negative views on the related issues.Key words: Course Book, Evaluation, Course Book Evaluation, Materials, Materials Evaluation, English as a Foreign Languageen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn EFL course book evaluation:Unique 6, teachers` and students` perspectives
dc.title.alternativeİngilizce ders kitabı incelemesi: Unique 6, öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher evaluation form
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMaterial evaluation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid458756
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328681
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess