Cümle bilgisi öğretiminde sözlü kültür ürünleri ve şiirlerin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil; geçmişle gelecek arasına köprü kuran, kalabalıklara ?millet? kimliği kazandıran bir unsurdur. Bu değerli unsurun özellikleriyle kurallarının öğretimini üstlenen dil bilgisi de gerekli önemi ve özeni hak etmektedir. Ne yazık ki ülkemizde dil bilgisi öğretimi yıllarca ?öğrencilere dil bilgisi kuralları zorla ezberletilerek? yapılmış; bu durum dil bilgisinin öğrenciler için soyut, karmaşık ve hepsinden önemlisi sıkıcı hâle gelmesine sebep olmuştur. Hâlbuki dil bilgisi öğretiminde amaç; öğrenciye birtakım kuralları dayatmak olmamalı; bu kuralları uygulamalar yoluyla, farkına vardırmadan sezdirip benimsetmek olmalıdır.Öğrencilere zor, karmaşık ve soyut gelen, buna rağmen her sene inatla aynı sıkıcı yöntemlerle ve sıradan örneklerle öğretilen cümle bilgisi konuları bu kez, sözlü kültür ürünleri ve ünlü şairlerin önemli şiirleriyle öğretilerek daha zevkli, renkli, kolay ve kalıcı hâle getirilmeye çalışılmıştır.Deneysel bir araştırma niteliğinde olan bu çalışma; on haftalık bir süreyi içine almaktadır. Cümle türleri konusu; deney grubuna sözlü kültür ürünleri ve şiirlerle öğretilirken kontrol grubuna, öğrenci çalışma kitaplarında yer alan cümlelerle öğretilmiştir. Yapılan başarı ve kalıcılık testleri sonucunda deney grubu öğrencilerinin daha başarılı oldukları ve konuları unutmadıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Dil Bilgisi Öğretimi, Cümle Türleri, Sözlü Kültür Ürünleri, Şiirler, Başarı, Kalıcılık. Language is an element that builds a bridge between past and future and that gains the ?nation? identity for the crowds. Grammar that undertakes teaching properties and rules of this valuable element also deserves due diligence and importance. Unfortunately, grammar teaching in our country was performed by ?committing memory in opposition to students? desire?; this situation made grammar abstract, complex and most importantly, gloomy for the students. However, the purpose in teaching grammar should not be rammed some rules down students throat; it must implicate and adopt these rules through some practices without making them aware. This time, syntaxes that are difficult, complex and abstract for students, and nevertheless taught by the same boring methods and ordinary examples were attempted to make more entertaining, colourful, easy and permanent with the products of oral culture with the poetries of famous poems.This study which has the characteristics of experimental study comprises the period of ten weeks. The topic of the types of sentences: control group was taught by the products of oral culture and poetries, while experimental group was taught by the sentences included in students? workbook. As a result of achievement and permanence test, it was seen that the students of experimental group were more successful and did not forget the topics.Keywords: Grammar Teaching, Types of Sentences, Products of Oral Culture, Poetries, Achievement, Permanence.
Collections