Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Funda
dc.contributor.authorŞenol, Emine
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:34Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297530
dc.description.abstractDil; geçmişle gelecek arasına köprü kuran, kalabalıklara ?millet? kimliği kazandıran bir unsurdur. Bu değerli unsurun özellikleriyle kurallarının öğretimini üstlenen dil bilgisi de gerekli önemi ve özeni hak etmektedir. Ne yazık ki ülkemizde dil bilgisi öğretimi yıllarca ?öğrencilere dil bilgisi kuralları zorla ezberletilerek? yapılmış; bu durum dil bilgisinin öğrenciler için soyut, karmaşık ve hepsinden önemlisi sıkıcı hâle gelmesine sebep olmuştur. Hâlbuki dil bilgisi öğretiminde amaç; öğrenciye birtakım kuralları dayatmak olmamalı; bu kuralları uygulamalar yoluyla, farkına vardırmadan sezdirip benimsetmek olmalıdır.Öğrencilere zor, karmaşık ve soyut gelen, buna rağmen her sene inatla aynı sıkıcı yöntemlerle ve sıradan örneklerle öğretilen cümle bilgisi konuları bu kez, sözlü kültür ürünleri ve ünlü şairlerin önemli şiirleriyle öğretilerek daha zevkli, renkli, kolay ve kalıcı hâle getirilmeye çalışılmıştır.Deneysel bir araştırma niteliğinde olan bu çalışma; on haftalık bir süreyi içine almaktadır. Cümle türleri konusu; deney grubuna sözlü kültür ürünleri ve şiirlerle öğretilirken kontrol grubuna, öğrenci çalışma kitaplarında yer alan cümlelerle öğretilmiştir. Yapılan başarı ve kalıcılık testleri sonucunda deney grubu öğrencilerinin daha başarılı oldukları ve konuları unutmadıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Dil Bilgisi Öğretimi, Cümle Türleri, Sözlü Kültür Ürünleri, Şiirler, Başarı, Kalıcılık.
dc.description.abstractLanguage is an element that builds a bridge between past and future and that gains the ?nation? identity for the crowds. Grammar that undertakes teaching properties and rules of this valuable element also deserves due diligence and importance. Unfortunately, grammar teaching in our country was performed by ?committing memory in opposition to students? desire?; this situation made grammar abstract, complex and most importantly, gloomy for the students. However, the purpose in teaching grammar should not be rammed some rules down students throat; it must implicate and adopt these rules through some practices without making them aware. This time, syntaxes that are difficult, complex and abstract for students, and nevertheless taught by the same boring methods and ordinary examples were attempted to make more entertaining, colourful, easy and permanent with the products of oral culture with the poetries of famous poems.This study which has the characteristics of experimental study comprises the period of ten weeks. The topic of the types of sentences: control group was taught by the products of oral culture and poetries, while experimental group was taught by the sentences included in students? workbook. As a result of achievement and permanence test, it was seen that the students of experimental group were more successful and did not forget the topics.Keywords: Grammar Teaching, Types of Sentences, Products of Oral Culture, Poetries, Achievement, Permanence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleCümle bilgisi öğretiminde sözlü kültür ürünleri ve şiirlerin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeProducts of oral culture in syntax teaching and effect of poetries on students' achievement and on permanence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10005746
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348755
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess