Yeni fizik müfredatında konuların sarmal sisteme göre yapılandırılmasının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, fizik dersinde sarmal eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisinin araştırılmasıdır. Sarmal öğrenme metodunun öğrenme üzerindeki etkileri 69 Lise öğrencisinin notları ve 7 fizik öğretmeninin görüşleri üzerinden araştırıldı. Bu çalışmanın sonuçları göstermiştir ki spiral öğrenme metodu öğrencilerin notları üzerinde genel olarak olumlu etki yapmıştır. Fizik öğretmenleri görüşü açısından spiral öğrenme metodu etkin bir şekilde doğru metot olduğu kabul edildi. Bu çalışmada öğrencilerin tamamının notları SPSS programı kullanılarak incelendi. Analizler One Way Anova ve T testine göre yapıldı. One Way Anova testinin sonuçları, anlamlılık düzey parametresinin genel olarak 0,05'den daha yüksek olduğunu göstermiştir. The aim of this thesis is the research of the effect of the spiral method on the achievement of the students physics lessons. Spiral learning method was used to investigate of effect on the learning of the physic in high school 69 students' scores and 7 physic teachers of the perceptions. This study results showed that the students' scores were positively affected by Spiral learning method in generally. In case of the physic teacher's perceptions, Spiral learning method was accepted suitable method. In this study, all students' scores were analyzed by using statistical analysis program SPSS. The analyses were made according to one-way Anova and T test. From one-way Anova test results showed that the significance level parameter is higher than 0.05 in generally.
Collections