Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Oğuz
dc.contributor.authorŞanlitürk, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:55Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297401
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, fizik dersinde sarmal eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisinin araştırılmasıdır. Sarmal öğrenme metodunun öğrenme üzerindeki etkileri 69 Lise öğrencisinin notları ve 7 fizik öğretmeninin görüşleri üzerinden araştırıldı. Bu çalışmanın sonuçları göstermiştir ki spiral öğrenme metodu öğrencilerin notları üzerinde genel olarak olumlu etki yapmıştır. Fizik öğretmenleri görüşü açısından spiral öğrenme metodu etkin bir şekilde doğru metot olduğu kabul edildi. Bu çalışmada öğrencilerin tamamının notları SPSS programı kullanılarak incelendi. Analizler One Way Anova ve T testine göre yapıldı. One Way Anova testinin sonuçları, anlamlılık düzey parametresinin genel olarak 0,05'den daha yüksek olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is the research of the effect of the spiral method on the achievement of the students physics lessons. Spiral learning method was used to investigate of effect on the learning of the physic in high school 69 students' scores and 7 physic teachers of the perceptions. This study results showed that the students' scores were positively affected by Spiral learning method in generally. In case of the physic teacher's perceptions, Spiral learning method was accepted suitable method. In this study, all students' scores were analyzed by using statistical analysis program SPSS. The analyses were made according to one-way Anova and T test. From one-way Anova test results showed that the significance level parameter is higher than 0.05 in generally.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni fizik müfredatında konuların sarmal sisteme göre yapılandırılmasının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation effect of constructing subjects with respect to spring system in new physics curriculum on student's success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSpiral learning
dc.identifier.yokid10041478
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372162
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess