The analysis of students` attitudes to english as a foreign language in primary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İAraştırmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokulda İngilizce dersi alan 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik tutumları ile cinsiyetleri, sınıfları, annelerinin ve babalarının eğitim durumları ve İngilizce Öğretmeni olmayı isteyip istemedikleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmanın çalışma evreni, Konya ilinin Meram ilçesinde bulunan ve araştırmacı tarafından rastgele seçilen ilköğretim okullarındaki 4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan öğrencilerden oluşmaktadır. Toplamda 372 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın problemine ilişkin veriler, araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen ?Kişisel Bilgiler Anketi? ve Aydoslu (2005) tarafından hazırlanan ?İngilizce Tutum Maddeleri? ile elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 16.0 bilgisayar paket programında çözümlenmiş, frekans, yüzde, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi teknikler kullanılmıştır.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ve araştırmanın problemi yer almaktadır. İkinci bölümde, tutum ve güdülenme konuları kapsamlı olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde yöntem ve dördüncü bölümde bulgular ve değerlendirme yer almaktadır. Beşinci bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. The main purpose of the study is to analyze whether there is a significant distinction among the students? attitude to English as a foreign language in terms of gender, grade, level of their mothers? and fathers? education and their wish to be an English teacher as a profession. The scope of the research consists of randomly chosen primary schools students from 4th to 8th grade in Meram in Konya. A total of 372 students have taken part in the study. The data about the problems of research have been collected by using ?Personal Details Scale? improved by the researcher and ?Attitude Items to English? which has been improved by Aydoslu (2005). Collected data have been analyzed by using Statistical Package for the Social Sciences- SPSS 16.0 and some techniques such as frequency, percentage, standard deviation, independent t- test and One Way Anova have been used.The survey is comprised of five parts. There is an introduction part and problem of research in the first chapter. In the second part, subjects of attitude and motivation have been analyzed in detail. The methodology takes place in the third chapter. Findings and evaluation occur in the fourth part. In the fifth chapter, there are conclusion and recommendations.
Collections