Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Abdülhamit
dc.contributor.authorKocadelioğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:51Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297387
dc.description.abstractİAraştırmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokulda İngilizce dersi alan 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik tutumları ile cinsiyetleri, sınıfları, annelerinin ve babalarının eğitim durumları ve İngilizce Öğretmeni olmayı isteyip istemedikleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmanın çalışma evreni, Konya ilinin Meram ilçesinde bulunan ve araştırmacı tarafından rastgele seçilen ilköğretim okullarındaki 4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan öğrencilerden oluşmaktadır. Toplamda 372 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın problemine ilişkin veriler, araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen ?Kişisel Bilgiler Anketi? ve Aydoslu (2005) tarafından hazırlanan ?İngilizce Tutum Maddeleri? ile elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 16.0 bilgisayar paket programında çözümlenmiş, frekans, yüzde, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi teknikler kullanılmıştır.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ve araştırmanın problemi yer almaktadır. İkinci bölümde, tutum ve güdülenme konuları kapsamlı olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde yöntem ve dördüncü bölümde bulgular ve değerlendirme yer almaktadır. Beşinci bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to analyze whether there is a significant distinction among the students? attitude to English as a foreign language in terms of gender, grade, level of their mothers? and fathers? education and their wish to be an English teacher as a profession. The scope of the research consists of randomly chosen primary schools students from 4th to 8th grade in Meram in Konya. A total of 372 students have taken part in the study. The data about the problems of research have been collected by using ?Personal Details Scale? improved by the researcher and ?Attitude Items to English? which has been improved by Aydoslu (2005). Collected data have been analyzed by using Statistical Package for the Social Sciences- SPSS 16.0 and some techniques such as frequency, percentage, standard deviation, independent t- test and One Way Anova have been used.The survey is comprised of five parts. There is an introduction part and problem of research in the first chapter. In the second part, subjects of attitude and motivation have been analyzed in detail. The methodology takes place in the third chapter. Findings and evaluation occur in the fourth part. In the fifth chapter, there are conclusion and recommendations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe analysis of students` attitudes to english as a foreign language in primary schools
dc.title.alternativeÖğrencilerin yabancı dil olarak ingilizceye yönelik tutumlarının ilköğretim okullarında incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid464069
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328696
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess