Mimari tasarım eğitiminde karşı etkileşimli animasyon tekniklerinin kullanımı üzerine deneysel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mimari tasarım eğitiminde geleneksel tasarım ve ifade araçları olan kağıda çizmek ve maket üretmek gibi uygulamalar günümüzde halen devam etmektedir. Bilgisayar teknolojileri ise yardımcı araçlar olarak kullanılmaktadır. Bu karma (hibrid) eğitim sistemi, bilgisayar teknolojilerine geçiş süreci olarak görülmektedir. Bilgisayar teknolojilerinin mimari tasarım eğitiminde kullanılması ile birlikte, öğrenciler çalışmalarını modelleme programları kullanarak gerek iki boyutlu çizim, gerekse üç boyutlu modeller üzerinden yapabilmekte, karşı etkileşimli animasyon teknikleri kullanarak fotogerçekçi görsel araçlar ile simülasyon ortamlarını kullanabilmekte ve sanal gerçeklik yazılımları kullanarak çalışmalarını birebir deneyimleyebilmektedir. Bu tez çalışması kapsamında karşı etkileşimli animasyon tekniklerini kullanarak tasarım eğitimine yeni başlayan öğrencilere tasarım ilkelerinin, temel kavramların öğretilmesi ve mekanın algılanmasındaki etkisini araştırmak, mimari tasarım eğitimine farklı bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda geleneksel ifade araçları, bilgisayar destekli tasarım araçları, fotogerçekçi simülasyon yazılımları ve sanal gerçeklik ifade araçlarının tasarımda kullanımı ve karşılaştırması yapılmıştır. Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencileri ile birlikte, bir eğitim öğretim yarıyılı boyunca devam eden bir alan çalışması yapılmıştır. Alan çalışması kapsamında dört ifade aracının alan karşılaştırması yapılmıştır. Sonuç olarak bu teknolojilerin kullanılmasıyla birlikte bilgisayar ortamı sadece bir ifade aracı olmaktan çıkıp deneyimlenebilen bir araç ya da bir ortam olmaya başladığı ve sağladığı kolaylıklar ve üstün nitelikleri nedeniyle mimarlık eğitiminde bilgisayar teknolojilerin kullanımına geçisin zorunlu olduğu görülmektedir. In architectural design education applications such as drawing and modeling traditional design and expression tools still continue at the present time. Computer technology is used as an auxiliary tool. This mixed (hybrid) education system is seen as a transition process to computer technologies. By using of computer technologies in architectural design education, students can perform their studies through modeling programs using two-dimensional drawing or three-dimensional models. They can use photorealistic visual tools and simulation environments using counter-interactive animation techniques and they can experience their work using virtual reality software. In this thesis study, it was aimed to give a different perspective to architectural design education by investigating the effect of design principles on the teaching of basic concepts and perception of the place to students who have started design education by using counter interactive animation techniques. In this context, traditional expression tools, computer aided design tools, photorealistic simulation software and virtual reality expression tools are used in design and comparison. A field study was carried out with the students of Gazi University Architecture Department during the semester of the education and training. In the field study, field comparison of four expression tools was made. As a result, with the use of these technologies, the computer environment is not just a means of expression, the computer environment seems to be a tool or an environment that can be experienced as a means of expression and it is necessary to make use of computer technologies in architectural education because of its convenience and superior qualities.
Collections