6. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinde kopya yönteminin uygulanmasının öğrencilerin resim becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ortaöğretim 6. Sınıfta okuyan 12 yaşındaki öğrencilerin yaptıkları kopya resimlerin resim eğitimlerine etkisini öğrenmek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini ülkemizdeki ilköğretim 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılamadığından araştırmanın amacına uygun olarak üç okul seçilmiştir. Bunlar; Çumra Okçu Şehit Mehmet İlköğretim Okulu, Özel Elmas Koleji, Mehmet Bayır İmam Hatip Ortaokuludur. Bu araştırma için üç okuldan 50 öğrenci seçilmiş ve bu öğrencilere kopya yöntemi kullanılarak resim yaptırılmıştır.•Birinci aşamada; Kopyası yapılacak olan resmin, sanatçısı ve resmi hakkında bilgi verilmiştir. •İkinci aşamada; Kopya yöntemiyle resim yaptırılmış.•Üçüncü aşamada ise; Yapılan resmin oran-orantı, çizgi, renk, birlik, ritim özellikleriyle ilgili değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler öğrencilerin kazanım ve sınırlılıkları hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlamıştır. Bunun yanında yaşlarıyla, sanatsal gelişim basamakları arasındaki uygunluğu saptamak amacıyla da gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmayla kimi öğrencilerin sanatsal gelişim basamağına uygun olduğunu görülürken, bazıların ise bu basamağın çok altında oldukları tespit edilmiştir. This research was conducted to find out the effect of the copied pictures, which were made by the 12 years old students in the 6-th grade, on their art education. The universe of the research is the 6-th grade students in our country. As it was difficult to achieve all universe, three schools were selected fort he purposes of the research. They are `Çumra Okçu Şehit Mehmet Primary School`, `Private Elmas College`, `Mehmet Bayır İmam Hatip Secondary School`. Fifty students from the three schools were chosen for this research and these students were given to draw some pictures using the copy method.•In the first step; Some information has been given to the students about the Picture, which will be copied, and the artist of this Picture.•In the second step; the Picture has ben drawn by the students with the copy method.•Finally, In the third step, The drawn Picture has been evaluated according to the proportion, line, color, unity and rhythm features. The evaluations have provided us to get enough information about achievement and limitations of the students. In addition to this, it was conducted to determine the correspondence between the students' ages and artistic development steps. With this research, some students have been identified as appropriate to the artistic dvelopment stages, and other sudents have been identifiend as considerably below the step.
Collections