Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Ayşe
dc.contributor.authorŞahin, Elife
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:33Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297151
dc.description.abstractBu araştırma ortaöğretim 6. Sınıfta okuyan 12 yaşındaki öğrencilerin yaptıkları kopya resimlerin resim eğitimlerine etkisini öğrenmek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini ülkemizdeki ilköğretim 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılamadığından araştırmanın amacına uygun olarak üç okul seçilmiştir. Bunlar; Çumra Okçu Şehit Mehmet İlköğretim Okulu, Özel Elmas Koleji, Mehmet Bayır İmam Hatip Ortaokuludur. Bu araştırma için üç okuldan 50 öğrenci seçilmiş ve bu öğrencilere kopya yöntemi kullanılarak resim yaptırılmıştır.•Birinci aşamada; Kopyası yapılacak olan resmin, sanatçısı ve resmi hakkında bilgi verilmiştir. •İkinci aşamada; Kopya yöntemiyle resim yaptırılmış.•Üçüncü aşamada ise; Yapılan resmin oran-orantı, çizgi, renk, birlik, ritim özellikleriyle ilgili değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler öğrencilerin kazanım ve sınırlılıkları hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlamıştır. Bunun yanında yaşlarıyla, sanatsal gelişim basamakları arasındaki uygunluğu saptamak amacıyla da gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmayla kimi öğrencilerin sanatsal gelişim basamağına uygun olduğunu görülürken, bazıların ise bu basamağın çok altında oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research was conducted to find out the effect of the copied pictures, which were made by the 12 years old students in the 6-th grade, on their art education. The universe of the research is the 6-th grade students in our country. As it was difficult to achieve all universe, three schools were selected fort he purposes of the research. They are `Çumra Okçu Şehit Mehmet Primary School`, `Private Elmas College`, `Mehmet Bayır İmam Hatip Secondary School`. Fifty students from the three schools were chosen for this research and these students were given to draw some pictures using the copy method.•In the first step; Some information has been given to the students about the Picture, which will be copied, and the artist of this Picture.•In the second step; the Picture has ben drawn by the students with the copy method.•Finally, In the third step, The drawn Picture has been evaluated according to the proportion, line, color, unity and rhythm features. The evaluations have provided us to get enough information about achievement and limitations of the students. In addition to this, it was conducted to determine the correspondence between the students' ages and artistic development steps. With this research, some students have been identified as appropriate to the artistic dvelopment stages, and other sudents have been identifiend as considerably below the step.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title6. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinde kopya yönteminin uygulanmasının öğrencilerin resim becerisine etkisi
dc.title.alternative6. class of visual arts education course in copy drawing method skills of students implementati̇on of the impact
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmCopy
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVisual arts
dc.identifier.yokid10075218
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407568
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineResim Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess