Sürdürülebilir ambalaj tasarımına sahip ürünlerin tüketici tarafından talep edilme eğilimi: Zeytinyağı ambalajı üzerinden değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili ilk detaylı metin Birleşmiş Milletler'in 1987 yılında yayınladığı Bruntland Raporun'nda yayınlanmıştır. Sürdürülebilirlik kavramının alt konularından biri olan ambalaj konusuna bakıldığında; sürdürülebilir toplum oluşturma isteği için üretici, tüketici ve ambalaj ile ilgili olan herkesin, bu düşünce için çalışması ve ambalaj sektöründeki her bireyin toplumsal çevreye etki eden bu konuyu önemsemesi tercih edilmektedir. Bu düşünce paralelinde ambalaj sektöründe yer alan üretici ve tasarımcıların sürdürülebilirlik kavramı için çalışması yeterli olmamakla birlikte, bu çerçevede tüketici bilincine de ihtiyaç vardır. Çünkü ambalajı satın alan tüketicidir ve tüketicinin toplumsal çevreye etki eden ambalaj ile ilgili bilgi sahibi olması ve tüketim şeklini sürdürülebilir ölçütlere göre yapması, sürdürülebilir çevre için önemlidir. Bu noktada, ambalajlı ürün satın alan tüketicinin zeytinyağı ambalajı odağında, karar alma sürecini etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak ve bu etmenler paralelinde sürdürülebilir ürün satın alma eğilimi ile ilgili veri toplamak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma tüketicilerle birlikte mülakat tekniğinin kullanılması yolu ile gerçekleştirilmiştir. Bu seçim paralelinde öncelikle üç tüketici ile pilot görüşme yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda, sorularda düzenlemeler yapılıp, oluşturulan yeni yarı yapılandırılmış form ile görüşmelere devam edilmiştir. Görüşmeler sonunda tüketici karar alma sürecini etkileyen etmenler dikkate alınarak, elde edilen bulgular 'sürdürülebilirlik', 'ambalaj tasarımı' ve 'sürdürülebilir ambalaj tasarımı' alanlarının içinde yer alan ölçütlere göre tartışılmıştır. The first detailed text on the concept of sustainability was published in the Bruntland Report of the United Nations in 1987. Considering the subject of packaging, which is one of the sub-topics of sustainability concept; In order to create a sustainable society, it is preferable for everyone who is concerned with the producer, consumer and packaging to work for this idea and that every individual in the packaging sector should take care of this issue which affects the social environment. In line with this idea, it is not enough for producers and designers in the packaging sector to work for the concept of sustainability, but in this context, consumer awareness is needed. Because it is the consumer who buys the packaging and it is important for the sustainable environment that the consumer has knowledge about the packaging that affects the social environment and makes the consumption way according to the sustainable criteria. At this point, the aim of the study is to reveal the factors affecting the decision-making process in the focus of olive oil packaging of the consumer who buys the packaged goods and to collect data on the tendency to buy sustainable products in parallel with these factors. The research was conducted with the use of interview technique. Parallel to this choice, three pilot interviews were conducted with three consumers. As a result of these interviews, the arrangements were made and the negotiations were continued with the new semi-structured form. At the end of the interviews, considering the factors affecting the decision making process, the findings were discussed according to the criteria included in the fields of 'sustainability design,' packaging design 'and 'sustainable packaging design'.
Collections