N2 kategorisi araçların M2 kategorisi araçlara dönüşümünüde süspansiyon sistemi analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada N2 kategorisi araçların, ulusal mevzuat `Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (A.İ.T.M.)` kapsamında tadil edilmesi ile M2 kategorisi araçlara dönüşümünde süspansiyon sisteminin analizi yapılmıştır. Süspansiyon sisteminden alınan verilerin değerlendirilmesine temel oluşturacak olan modelleme işlemleri MATLAB SİMULİNK programı yardımı ile gerçekleştirilmiştir. N2 kategorisi araçların M2 kategorisi araçlara dönüşümünde taşıt üzerine eklenen veya çıkarılan yükler (ağırlıklar) dikkate alınmıştır. Söz konusu yükler ile beraber değerlendirilecek araç, ilgili standartlara göre (ISO 2631-1 ve ilgili diğer standartlar) verilen sınır değerler içerisinde kalabilmesi için k sabitini tanımlayan denklemleri elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu bulunan ifadelerin kullanılabileceği gerçek bir araca uygulanarak doğrulanmıştır. Elde edilen k katsayısı denklemler ile tadilat sonrası aracın fiziksel teste tabi tutulmaksızın incelemesi yapılabilecek, konfor sınırları içinde olması halinde kategori değişikliği gerçekleştirilebilmesi önerilebilecektir. Böylece belirlenen k katsayılı yay sistemi kullanılan N2 kategorisindeki araçlar M2 kategorisine dönüştürülebileceklerdir. In this study, N2 category vehicles were modified within the scope of national legislation Yönetmelik Regulation on Manufacturing, Modification and Assembly of Vehicles (A.İ.T.M.) ile and the suspension system was analyzed in conversion to M2 category vehicles. Modeling procedures that will form the basis for the evaluation of the data obtained from the suspension system were carried out with the help of MATLAB SIMULİNK program. The loads (weights) added or subtracted on the vehicle are considered in the conversion of N2 category vehicles to M2 category vehicles. In order to keep the vehicle to be evaluated together with the mentioned loads, within the limit values given according to the relevant standards (ISO 2631-1 and other related standards), the equations defining the constant k have been tried to be obtained. The validity of the expressions found in the research was confirmed by applying to a real tool. The coefficient k obtained with the equations can be examined after the modification without physical testing of the vehicle, and if it is within the comfort limits, it will be suggested to make a category change. Thus, vehicles in the N2 category using the determined k coefficient spring system can be converted into M2 category.
Collections