Okullarda pasif yangın güvenlik önlemlerine ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim yapıları kullanım yoğunluğu fazla ve kullanıcı sayısı yüksek olmasına rağmen, yangın risk sınıfı orta olan yapılardır. Özellikle içerdikleri yüksek tehlikeli malzemeler nedeni ile mutfak, yanıcı madde içeren depo, laboratuarlar, kazan dairesi gibi mekanlar olası bir yangın riskini arttırmaktadır. Eğitim yapılarında yangın riski, tasarım aşamasında bina ve kullanıcı özelliğine göre, gerekli yangın güvenlik önlemleri alındığında, yönetilebilir bir risktir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye mevzuatının eğitim yapılarında yeterli ve yetkin yangın güvenliğinin sağlanabilmesi için yeterli olup olmadığını tespit etmek amacıyla bir araştırma yürütülmüştür. Bu amaçla AB mevzuatları ile karşılaştırma yoluna gidilmiş ve eğitim yapılarında yangın güvenliğine ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatlardaki düzenlemeler analiz edilmiştir. Yapılan karşılaştırma sonucu elde edilen verilerle oluşturulan performans kriterleri, ilk ve ortaöğretim okul binaları tasarım standartlarının yangın güvenliği açısından değerlendirilmesinde kullanılmıştır. Mevzuatlar çerçevesinde eğitim binalarında yangın güvenlik önlemlerinin uygulanabilirliğinin nasıl arttırılabileceği ve eğitim yapılarının yangına karşı nasıl daha güvenli hale getirilebileceği konusunda ulusal düzenlemelerde kullanılmak üzere öneriler getirilmiştir. Although schools are high in use and the number of users is high, the fire risk class of this buildings is medium. Especially because of the high hazardous materials they contain, kitchen, flammable materials, warehouses, laboratories, boiler room increases the risk of a possible fire. Fire risk in school buildings is a manageable risk when necessary fire safety measures are taken according to the building and user characteristics at the design stage. In this study a reseach is conducted to determine whether Turkish legislations are sufficient regarding to ensure adequate and competent fire safety. For this purpose, a comparison has been made with the EU legislations and the regulations in national and international legislation on fire safety in educational buildings have been analyzed. The performance criteria formed with the data obtained from these comparisons, have been used to evaluate the design standards of primary and secondary education school buildings in terms of fire safety. Within the framework of the legislation, recommendations have been made to be used in national regulations on how to increase the applicability of fire safety measures in education buildings and how to make education structures safer against fire.
Collections